پروژه‌ چین برای «تسخیر جهان»

© Ales Nowakپروژه‌ چین برای «تسخیر جهان»
پروژه‌ چین برای «تسخیر جهان» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت چین قصد دارد «جاده‌ی ابریشم» را بازسازی کند؛ جاده‌ای که آسیای مرکزی را به اروپا متصل می کند. از اینرو، ناظران آن را «پروژه‌ای برای تسخیر جهان» می‌نامند.

 

دولت چین قصد دارد «جاده‌ی ابریشم» را بازسازی کند؛ جاده‌ای که آسیای مرکزی را به اروپا متصل می کند. تحقق این هدف مستلزم احداث شاهراه‌ها، ریل‌ها و لوله‌های نفت بسیاری خواهد بود. از اینرو، ناظران آن را «پروژه‌ای برای تسخیر جهان» می‌نامند.

مجله‌ی آلمانی «اشپیگل» در گزارشی اختصاصی به معرفی پروژه‌ی غول‌آسای دولت چین برای بازسازی «جاده‌ی تاریخی ابریشم» پرداخته و آن را تلاشی برای «تسخیر جهان» نامیده است.

در این گزارش آمده که شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری 63 ساله‌ی چین و منشی حزب کمونیست این کشور، قصد دارد اسطوره‌ای را زنده کند و «جاده‌ی ابریشم تازه‌ای» بسازد. این جاده در امتداد جاده‌ی ابریشم تاریخی ساخته خواهد شد که زمانی بزرگ‌ترین راه تجاری جهان بود.

مدت‌هاست که رئیس‌جمهوری چین در سخنانش بارها به این پروژه‌ اشاره می‌کند و از «یک خط کمربندی و یک جاده» سخن می‌گوید. این پروژه‌ای غول‌آسا خواهد بود که حدود 60 کشور در آن شرکت خواهند داشت، یعنی نیمی از جمعیت زمین.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала