تمرینات مشترک نیروی هوایی اسرائیل با امارات متحده عرب و پاکستان

© AFP 2023 / Wolfgang Kummتمرینات مشترک نیروی هوایی اسرائیل با امارات متحده عرب و پاکستان
تمرینات مشترک نیروی هوایی اسرائیل با امارات متحده عرب و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولان نیروی هوایی اسرائیل مانور نظامی مشترک با امارات و پاکستان را که تحت عنوان "پرچم سرخ"در آمریکا برگزار شده بود، تایید کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جگرن "گیل" از نیروی هوایی اسرائیل اعلام کرد که با وجود نبود روابط دیپلماتیک میان اسرائیل و امارات متحده عرب و پاکستان، این مانور مشترک، مانوری حرفه‌ای و قابل ستایش بود.
وی که نام کاملش فاش نشده، افزود: این مانور برای رویارویی با یک تهدید جهانی واقعی نبود اما پیلوت های پاکستانی و اماراتی به شیوه‌ای حرفه‌ای با پیلوت های اسراییلی تمرین کردند.
در این تمرینات که برای اولین بار نیروهای هوایی اسراییل و امارات و پاکستان را دور هم جمع کرده بود، پیلوت های از آمریکا و اسپانیا هم حضور داشتند.
سایت روزنامه عبری زبان هاآرتص اسرائیل نیز به نقل از یک مقام عالیرتبه نیروی هوایی ارتش اسرائیل نوشت که جنگنده های نیروی هوایی اسرائیل شرکت کننده در این رزمایش روز چهارشنبه به پایگاه های خود بازگشتند.
وی خاطرنشان کرد: ما آماده اجرای تمرینات مشترک با هر طرفی که خواهان آن باشد، هستیم.
این تمرینات در پایگاه آمریکایی "راد بالگ" برگزار شد و علاوه بر نیروی هوایی امارات و پاکستان، نیروی هوایی اسپانیا نیز در آن شرکت کرده بود. در این تمرینات مشترک هشت فروند جنگنده F-16 نیروی هوایی اسرائیل شرکت کرده بودند و به مدت دو هفته به طول انجامید.

روزنامه لبنانی "الاخبار" در این باره نوشت: افشای برگزاری مانور مشترک نیروهای هوائی امارات، پاکستان و رژیم صهیونیستی در ایالات متحده اتفاق غیرمترقبه و ناگهانی نبوده و در آینده نیز افشای همکاری های بیشتر کشورهای اردوگاه عادی سازی روابط و ائتلاف با تل آویو اتفاق شگفت آوری نخواهد بود. 
درست است که این اقدام معانی و نشانه های نظامی زیادی در خود نهفته دارد اما قبل ازهر چیز نشان از گزینه های استراتیژیک دارد که سعودی ها به مرور زمان آن را رو میکنند. 
عربستان سعودی اکنون نقطه ثقل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و در زمینه انتقال به مرحله ائتلاف با رژیم صهیونیستی حرف آخر را میزند. 
بنابراین از قبل معلوم بود و امروز هم کاملا روشن است که با اقدامات کمی و کیفی زیادی روبه رو خواهیم شد که همه بیانگر انتقال به مرحله جدیدی از تعامل برخی کشورهای عربی و منطقه با رژیم صهیونیستی هستند    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала