دومای دولتی روسیه بهتر شدن روابط بین روسیه و جاپان را بررسی می کند

© Sputnik / Vladimir FedorenkoПленарное заседание Государственной Думы РФ
Пленарное заседание Государственной Думы РФ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لئونید کلاشینکوف معاون اول رئیس کمیته بین المللی دومای دولتی روسیه در باره دیدار اخیر رهبران روسیه و جاپان گفت، بعد از دیدار رهبران دو کشور روابط ما به سوی بهتر شدن میرود.

در دیداری که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با شینزو آبه نخست وزیر جاپان داشت، دو طرف در مورد چشم انداز همکاری ها بین دوکشور بحث کردند و ولادیمیر پوتین گفت، روسیه آماده است تا به شکل قاطعانه با جاپان همکاری کند و مراحل اول آن تهیه شده است. نخست وزیر جاپان هم از رهبر روسیه خواستار آغاز یک دوره جدید در پیوندهای دوکشور شد و گفت که باید هر سال یک بار در شهر ولادی وستوک باهم دیدار داشته باشیم.

کلاشینکوف به ریا نووست گفت:- "البته بهتر شدن روابط  اقتصادی و سرمایه گذاری با وجود اینکه جاپان کشوری است که سخت به ایالات متحده وابسته می باشد، خوب است و ما از آن استقبال می کنیم".

این نماینده مجلس گفت:- "اگر اروپا و امریکا تلاش می کنند در تمام جبهه ها کشورهای دیگر را بترسانند که ما روابط خوب نداشته باشند این کار آنها به شکل معکوس نتیجه میدهد و این گرم شدن روابط جاپان و روسیه گواه این سخن است".

این نماینده مجلس به پاسخ این پرسش که بعد از جنگ جهانی دوم بین روسیه و جاپان پیمان صلح امضا نشده است گفت:- "من برخلاف دیگران به این باور هستم که پیمان صلح چیزی نیست که روسیه و جاپان امروز به آن ضرورت داشته باشند".

کلاشینکوف گفت:- "بسیاری از مردم به این باور هستند که ما نیاز به پیمان صلح داریم، این برای من جای تعمق است که چرا ما حالا نیاز به این پیمان صلح داریم؟ فکر می کنند که ما دوباره جنگ می کنیم؟ برای روسیه چرا پیمان صلح لازم است؟ من نمیدانم؟".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала