فعالیت شرکت هوایی صافی به علت بدهی میلیاردی متوقف شد

© AFP 2023 / STRطیاره ربائی در مسیر مصر
طیاره ربائی در مسیر مصر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اعلامیه که توسط اداره مستقل هوانوردی منتشر شده است، فعالیت شرکت هوایی صافی را به دلیل عدم پرداخت بدهی و باقی داری های مالیاتی نظر به تصمیم وزارت مالیه متوقف کرده است.

به‌گزارش خبرگزاری آوا، براساس مکتوب شماره 102695 مورخ 12 اسد 1395 وزارت مالیه، پس از بررسی اظهارنامه های مالیاتی سال‌های 1390 الی 1393 به علاوه باقیداری از عواید غیر مالیاتی، بدهی شرکت هوایی "صافی ایرویز" یک میلیارد و 152 میلیون 774 هزار افغانی تثبیت و قابل تحصیل دانسته شده است.
اداره هوانوردی می‌گوید که شرکت هوایی صافی تا کنون برغم ارسال مکاتب استحضاریه، اقدام به تسویه بدهی های  خویش نکرده است.
به گفته این اداره، فعالیت شرکت هوایی صافی در سکتورهای داخلی سر از روز سه شنبه مورخ 16/6/1395 و در سکتورهای خارجی سر از روز پنجشنبه مورخ 18/6/1395 متوقف می‌شود.
بنابر اطلاعیه اداره هوانوردی، طرح تادیه باقیداری مالیاتی شرکت متذکره سال گذشته طی اقساط تهیه و با اینکه از سوی سایر شرکت های هوایی که تاخیر در تادیه مالیات داشتند امضا و عملی شد؛ اما شرکت هوایی صافی برای تصفیه بدهی های خود اقدامی نکرد.
بر اساس مصوبه شماره (3) مورخ 11/2/1395 کابینه، در جلسه مورخ 4/5/1395 که تحت نظر وزیر محترم مالیه و با حضور رئیس عممومی اداره هوانوردی ملکی و روسای بخش های مربوطه ان وزارت برگزار شده بود، فیصله شد تا برای اخرین بار به شرکت هوایی صافی مدت یک ماه (اعتبار از تاریخ 12/5/1395 الی 12/6/1395) وقت داده شود و در خلال این مدت شرکت متذکره به تصفیه باقیداری های خود طبق فیصله قبلی (طی اقساط) اقدامات عملی نماید. اما با منقضی شدن موعد معیننه و عدم اجراات عملی از سوی شرکت، وزارت مالیه فیصله کرد تا فعالیت شرکت هوایی صافی متوقف شود.
در همین حال، اداره مستقل هوانوردی طی مکتوبی به شرکت هوایی صافی نگاشته است که در صورتی که امکان تصفیه بدهی های شرکت متذکره در مدت معیینه وجود نداشته باشد، شرکت صافی مکلف است تا از فروش و پیش فروش تکت خودداری کند.
مسئولان شرکت هوایی صافی تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده اند.
«صافی ایرویز» یک شرکت هواپیمایی بین‌المللی افغانی است که در سال 1384 خورشیدی به دست آقای عبدالقدوس صافی، یک بازرگان افغانستانی تاسیس شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала