یک دختر شش ساله توسط برادرش در ولایت جوزجان کشته شد

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
يک پسر خُردسال در ولسوالى منگجک ولايت جوزجان، حين بازی با تفنگ چره يی، خواهر شش سالۀ خود را به قتل رساند.

به گزارش خبرگزاری پژواک به نقل از محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان، نادرۀ شش ساله، صبح امروز حين بازى هاى طفلانه با تفنگ چره يى، توسط امان الله برادرهفت ساله اش کشته شد.

وى افزود: "اين واقعه زمانی به وقوع پيوست که اين دو طفل، در اتاقی تنها و دور از انظار اعضای خانواده، مصروف بازی با تفنگ چره يی بودند."

غفورى علاوه کردکه امان الله با استفاده از تفنگ  چره يی، با خواهرش مصروف بازی بوده و در همين گير و دار توسط او ماشه ناگهانی کشيده مى شود و خواهرش به زمين مى افتد و اعضای خانواده که در صحن حويلی نشسته بودند، متوجه اين موضوع شده و وقتی وارد اتاق مى شوند مى بينند که کار از کار گذشته است.

وى گفت، که پوليس به محل رويداد رفته و قضيه را به بررسى گرفته است.

برخی از باشندگان ولايت جوزجان مى گويند، که عدم توجه لازم والدين به اطفال شان باعث بروز همچو واقعات مى شود.

عبدالکريم  فهيمی از باشندگان شهر شبرغان گفت، که در جامعه امروزی، پديده خشونت به طور سريع بين اطفال در حال رشد است، مسايل نشر اخبار جنگی و فلم های پُر از صحنه های زد و خورد و دسترسی اطفال برای ديدن اين صحنه ها از طريق تلويزيون ها، مى تواند عامل عمدۀ بروز همچو واقعات باشد.

موصوف افزود:- "تا زمانيکه خانواده ها در قسمت تعليم و تربيه اولادهاي شان توجه لازمه را معطوف ندارند، پديده خشونت در بين اطفال و علاقمندی آنها برای استفاده از وسايل جنگی همچنان افزايش خواهد يافت".

مولوی محمد اکرم يکتن از  علماى دين درجوزجان گفت، که  نگهداری سلاح به شکل قانونی و يا غير قانونی در داخل خانه ها، باعث بروز همچو وقايع مى شود و خاصتا وقتی اين سلاح طوری در خانه ها جا گذاشته مى شود که اطفال به آن دسترسی ميداشته باشند.

وى افزودکه بايد والدين، به اين مسايل توجه داشته باشند و به اطفال شان بفهمانند که استفاده از سلاح  چه پيامدهای منفی را مى تواند به وجود آرد.

گفتنى است که شش ماه قبل نيز دختر ده ساله اى، توسط يک همبازی اش در شهر شبرغان، ذريعۀ تفنگ چره يی کشته شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала