انتقاد شدید کوچی‌ها از اشرف‌غنی

© Photo / کسراانتقاد شدید کوچی‌ها از اشرف‌غنی
انتقاد شدید کوچی‌ها از اشرف‌غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتینک، کابل: شماری از بزرگان کوچی‌های افغانستان، از اشرف‌غنی ریس جمهور این کشور شدیدا انتقاد کرده می‌گویند که آقای غنی تاکنون به وعده‌هایی خود که در زمان مبارزات انتخاباتی برای بهبود شرایط زندگی کوچی‌ها داده بود عمل نکرده است.

دلاور فیضان رییس اداره مستقل کوچی‌ها، امروز در آغاز یک نشست دو روزه با حضور ده‌ها تن از سران قوم کوچی در کابل گفت که او بارها تلاش کرده تا از اشرف‌غنی وقت بگیرد تا مشکلات کوچی‌ها را با وی در میان بگذارد اما تاکنون آقای غنی پنج دقیقه وقت خود را در اختیار نمایندگان کوچی‌ها نگذاشته است.

او همچنین گفت که اشرف‌غنی پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 وعده کرده بود که به بهبود شرایط زندگی کوچی‌ها توجه می‌کند اما تاکنون هیچ اقدامی برای عملی کردن وعده‌هایش نکرده است.

دلاور فیضان گفت که کوچی‌های افغانستان با مشکلات متعددی از جمله عدم دسترسی به مراکز آموزشی، تحصیلی، صحی و دیگر فرصت‌های اقتصادی مواجه هستند. آقای فیضان تاکید کرد که دولت افغانستان برای بهبود زندگی کوچی‌ها بودجه ناچیزی را اختصاص داده است. به گفته او، در سراسر افغانستان نزدیک به پنج میلیون کوچی زندگی می‌کنند اما دولت برای بهبود شرایط زندگی آنان تنها دوصد هزار دالر بودجه انکشافی اختصاص داده است.

دلاور فیضان همچنین از حکومت خواست تا برای کوچی‌ها در هر ولایت حداقل یک شهرک رهایشی بسازد.

در همین‌حال، میاگل وثیق از مسوولان اداره امور ریاست جمهوری، می‌گوید که اشرف‌غنی به اجرای وعده‌های خود برای بهبود شرایط زندگی کوچی‌ها متعهد است اما در شرایط فعلی نمی‌تواند اقدام کند. به گفته او، دولت افغانستان در حال حاضر با جنگ‌های گسترده مواجه است و بودجه لازم برای انکشاف دیگر بخش‌ها در اختیار ندارند.

کوچی‌های افغانستان بالای اشرف‌غنی رییس جمهور این کشور زیاد حساب می‌کنند. زیرا، اشرف‌غنی خود به این قوم تعلق دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала