یک دالر برای پاک‌کاری یک متر مربع زمین از ماین‌

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر یک دالر برای پاک‌کاری یک متر مربع زمین از ماین‌
یک دالر برای پاک‌کاری یک متر مربع زمین از ماین‌ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: دولت جاپان مبلغ 538 هزار دالر برای برنامه ماین‌پاکی در ولسوالی سروبی ولایت کابل به یک نهاد ماین‌پاکی افغانستان کمک می‌کند.

قرارداد این کمک امروز میان هیروشی تاکاهاشی سفیر جاپان در افغانستان و عارف‌الله عظیمی رییس موسسه بازسازی و تحفظ انرژی برای افغانستان به امضا رسید.

قرار است با استفاده از این مبلغ 538 هزار مترمربع زمین از وجود ماین و مواد منفجر ناشده در ولسوالی سروبی پاک‌ شود.

سفارت جاپان می‌گوید ساحاتی که قرار است از ماین و مواد منفجر ناشده پاک شود، از جمله ساحات زراعتی و علفچر است. این ساحات بدلیل موجودیت ماین و مهمات منفجر ناشده مورد استفاده قرار نگرفته است. این ماین‌ها و مهمات منفجر ناشده از زمان جنگ‌های میان گروهی و تنظیمی در افغانستان باقی مانده است.

سفارت جاپان می‌‌افزاید در ساحاتی که ماین کاشته شده، از مناطق حاصل‌خیز است و پاک‌کاری ماین‌ها و مهمات منفر ناشده از این مناطق باعث بهبود وضعیت اقتصادی مردم خواهد شد.

هیروشی تاکاهاشی سفیر جاپان در افغانستان می‌گوید: «این پروژه ماین‌پاکی ‌زندگی اکثر انسان‌ها را نجات خواهد داد و مردم را قادر خواهد ساخت تا به شکل آزادانه گشت و‌گذار نمایند و این امکان را میسر خواهد ساخت تا از زمین‌ها در فعالیت تولیدی استفاده نمایند. ماین پاکی عامل اساسی برای توسعه کشور به ویژه برای پروژه‌های زیربنایی، ساختمانی و زراعت جهت بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان می‌باشد.»

جاپان از جمله مهم‌ترین کشور تمویل کننده افغانستان به شمار می‌رود. این کشور طی سال‌های اخیر نزدیک به هفت میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала