باراک اوباما دیدار با رئیس جمهور فیلیپین را به خاطر که او را حرامزاده گفته بود لغو کرد

© AP Photo / Carolyn KasterПрезидент США Барак Обама
Президент США Барак Обама - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باراک اوباما رئیس جمهور امریکا دیدار با رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین را به خاطر که به او توهین کرده بود، لغو کرد. قرار بود این دیدار در چارچوب نشست سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) امروز سه شنبه 6 سپتمبر در لائوس برگزار شود.

طوریکه پیش از آن گزارش شده بود دوترته به باراک اوباما گفته بود که او حق ندارد در مورد اعدام های غیرقانونی از او بپرسد و او رهبر امریکا را «حرامزاده» و تهدید کرده بود که آبروی او را میریزاند.

این سخنان را در مصاحبه دوترته در پاسخ به پرسش خبرنگاران که از او در باره اینکه باراک اوباما خواستار توضیح در باره قتل های زنجیره در این کشور و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر کرده بود، گفته است.

یاد آوری می کنیم که در ماه اگوست سال روان، کارشناسان سازمان ملل متحد در بخش حقوق بشر، روش پولیس فیلیپین را که به طور فزاینده از سلاح در جریان بازداشت فروشندگان مواد مخدر استفاده می کنند و بسیاری از آنها را به قتل میرسانند، محکوم کرده بود.

دوترته در اویل بارها و بارها گفته بود که قاچاقچیان مواد مخدر را به قتل برسانید و او ادعا کرده بود که کارشناسان سازمان ملل متحد مشغول آنچیزی نیستند که باید باشند، "آنها نگران یک تعداد استخوانهای جنایتکاران می باشند". مقامات سازمان ملل متحد دولت فیلیپین را متهم به نقض حقوق بشر و او را احمق نامیده بود. به همین خاطر رئیس جمهور فیلیپین گفته بود، امکان دارد ما یک سازمان جدید به جای سازمان ملل متحد را جاگزین کنیم که در آن چین و کشورهای دیگر عضو باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала