وزارت دفاع: در حملات دیروز در کابل 35 نفر کشته و بیش از صد تن زخمی شده‌اند

© Photo / MrPenguin20وزارت دفاع افغانستان
وزارت دفاع افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: مقام‌های وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که در نتیجه دو حمله انتحاری در نزدیکی ساختمان این وزارت در بعد از ظهر روز گذشته، سی و پنج نفر کشته و بیش از صد تن دیگر زخمی شده‌اند.

جنرال محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع، با اعلام این خبر می‌گوید: «طوری که ‌هموطنان عزیز شاهد هستند، تروریستان بتاریخ ۱۵ سنبله دست به حملات انتحاری در شهر کابل زدند و تعداد ۳۵ تن از هموطنان بی‌دفاع  و ملکی ما را شامل زنان و کودکان به شهادت رساندند و بیش از ۱۰۰ تن را مجروح نمودند و ده ها خانواده را به گلم ماتم نشاندند که در بین آنها پنج تن از منسوبین وزارت دفاع ملی که در حال کمک و تخلیه مجروحین و شهدای  حمله انتحاری بودند نیز به شهادت رسیدند.»

آقای رادمنش می‌افزاید که حملات تروریستی اخیر در کابل بدنبال شکست سنگین تروریستان در جریان هفته گذشته صورت گرفته است. او می‌گوید که به افراد طالبان در جریان هفته گذشته تلفات سنگینی در مناطق مختلف افغانستان وارد شده است. معاون سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرده که طالبان برای کتمان کردن شکست‌هایش سع دارد تا انجام حملات تروریستی در مناطق مزدحم غیرنظامیان را قرار دهند.

آمار جدید در مورد تلفات حملات تروریستی بعد از ظهر روز دوشنبه در حالی منتشر می‌شود که پیش از این وزارت صحت عامه میزان تلفات را بیست و چهار کشته و نود و یک زخمی اعلام کرده بود. وزارت امور داخله تلفات ناشی از این حملات را بیست کشته و پنجاه زخمی اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала