شکست بی قید و شرط امریکا

© AP Photo / Ahn Young-joonАмериканские военные на БМП М2 "Брэдли"
Американские военные на БМП М2 Брэдли - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
:NI امریکا- بزرگترین قوای مسلح جهان، قادر به پیروزی در میدان جنگ نیست

ریانوستی: فریدی حری تحلیل گر  The National Interes طی مقاله ی به نام " پژمرده شدن برتری اروپا، بریتانیا و امریکا" می نویسد که حالا امریکا به مثابه قوی ترین نیروی نظامی در طول تاریخ بشر قادر به پیروزی در هیچ جنگ نیست.

 او می نویسد: امریکا لباس ژاندارم جهانی را پوشیده است، اما قادر به هیچ پیروزی نیست و تدابیر را که اتخاذ نموده است، بیهوده میباشد.

تحلیلگر بریتانیائی تاکید میکند: "وقتیکه امریکا  وظیفه خود میداند که آزادی، ثروت و امنیت را در سایر کشور ها گسترش دهد، در ختم با عث پائین آمدن سطح آزادی، ثروت و امنیت میگردد. حتی به نظر امریکا عملیات موفقانه که در سایر کشور ها- منجمله لیبیا در سال 2011 صورت گرفت، با عث فاجعه گردید".

مؤلف نتیجه گیر کرده میگوید که قرن برتری امریکا در ساحه بین المللی خاتمه میابد. بجای جهان یک قطبی، جهان چند قطبی بعد از جنگ سرد بوجود میاید و نظم جهان تغییر میکند.

در عرصه بین المللی ابرقدرت های جدید چون روسیه، چین بوجود میاید. روسیه کشور است که به اهداف استراتیژیکی خود میرسد. قوای نرم روسیه در سطح عالی نسبت به 30 سال قبلی قرار دارد.

اتحادیه اروپا نیز دچار سقوط میگردد، زیرا بحران اقتصادی و قروض با عث بحران جدی سیاسی در اروپا میگردد.

اتحادیه اروپا هم از نگاه نظامی و هم از نگاه اقتصادی وابسته به امریکا است.

او سخنان چندی قبل ترامپ را بیاد آورد که گفته بود "اروپا پول کافی به ناتو نمی دهد. اروپا سپاسگذار  امریکا نیست که سهم عظیم مصارف نظامی را به عهده خود گرفته است".

امریکا میتوانست موقف خود را در جهان حفظ کند، اگر نقش رهبری جهان را که به عهده گرفته است، در شرایط فعلی  تحت شک و تردید دیگران قرار نمیگرفت. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала