مجلس نماینده‌گان از رخصتی یک‌ونیم‌ماهه برگشتند

© Sputnik / Zuhal Sarhadپارلمان
پارلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پیوند به امنیت که مهم‌ترین اجندا برای افغانستان است نماینده‌گان سوالات مشخص و تخصصی داشته باشند

مجلس نماینده‌گان افغانستان که پس از رخصتی یک‌ونیم‌ماهۀ اعضای آن، امروز با فراخوانی سه عضو کلیدی کابینه برای پاسخ‌گویی، کارش را آغاز کرد.
نماینده‌گان که به خاطری گذراندن رخصتی‌های تابستانی مدت ۴۵ روز را دور از مجلس سپری کرده و با عالمی از پرسش، پیش‌نهاد و انتقاد به محل وظیفه‌شان برگشتند.
در حالی که وضعیت امنیتی در هفته‌های اخیر، به ویژه در پایتخت افغانستان به شدت نگران‌کننده شده، اعضای مجلس نماینده‌گان در نخستین‌روز کاری‌شان با پرداختن به این مهم، مسؤولان نهادهای امنیتی را برای پاسخ‌گفتن در پیوند به مسؤولیت‌شان به مجلس فرا خواندند.

عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
داکتر عبدالله: شماری اعضای پارلمان نفاق‌پراکنی می‌کند

عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس گفت که در پیوند به امنیت که مهم‌ترین اجندا برای افغانستان است نماینده‌گان سوالات مشخص و تخصصی داشته باشند اما با احساسات متوسل نشوند.
او هم‌چنان با انتقاد از شماری از نماینده‌گانی که پس از مطرح‌کردن پرسش از مسؤولان در جریان استجواب بدون شنیدن پاسخ مجلس را ترک می‌کنند گفت که در این خانه باربار استجواب را به تجربه گرفتیم اما یک واقعیت تلخ است که مطابق مسؤولیتی که داریم در پیوند به اجندا، از کنارش ساده گذشته‌ایم و سوال را مطرح می‌کنیم اما تحمل استماع جواب را نداریم.
به گزارش خامه پرس, عبدالله حبیبی وزیر دفاع ملی، تاج محمد جاهد وزیر امور داخله و محمد معصوم ستانکزی رییس امومی امنیت ملی افغانستان امروز به مجلس فرا خوانده شدند.
پرویز کاوه - اسپوتنیک افغانستان
پرویز کاوه: هر حوزه رای دهی به یک کرسی پارلمان تعلق بگیرد

اما پس از بحث و گفت‌گو در مورد این‌که آیا مجلس علنی باشد ویا سری، نماینده‌گان با اکثریت آرا تصمیم گرفتند که این مجلس را به گونۀ سری و به دور از چشم رسانه‌ها به پیش ببرند.
هرچند برخی از نماینده‌گان اعتراض داشتند که مجلس نباید سری باشد و با درنظرداشت وضعیت جاری، باید مردم از آن‌چه میان نماینده‌گان و مسؤولان امنیتی به بحث گرفته می‌شود، با خبر باشند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала