پاکستان: به تلاش‌های مان برای تامین امنیت در افغانستان ادامه میدهیم

© REUTERS / Faisal Mahmoodرهبران افغانستان و پاکستان
رهبران افغانستان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ما نقش خود را خیلی صادقانه برای تامین صلح و امنیت در افغانستان بازی می کنیم

سید ابرار حسین، سفیر پاکستان در افغانستان خواستار گسترش سرمایه گذاری‌ها در افغانستان شده است.
او در دیدارش با اسحق دار، وزیر مالیه پاکستان در اسلام آباد، از وی خواسته است تا سرمایه گذاری‌های بیشتری در افغانستان انجام دهد.
آقای حسین با ارایه گزارش کوتاهی در مورد وضعیت افغانستان به وزیر مالیه پاکستان، پیشنهاد کرده است که روابط تجارتی میان دو کشور و همچنان سرمایه گذاری‌های پاکستان در افغانستان باید گسترش یابد.
وزیر مالیه‌ی پاکستان نیز گفته است که وی امیدوار است، روابط به ویژه در بخش اقتصادی میان دو کشور تقویت یابد.
در همین حال مشاور شورای امنیت ملی پاکستان گفته است که به تلاش‌های مان برای تامین صلح و امنیت در افغانستان ادامه خواهیم داد.
ناصر خان جنجوا، مشاور شورای امنیت ملی پاکستان گفته است که این کشور تلاش‌های زیادی را به منظور تامین صلح و امنیت در افغانستان انجام داده و به این تلاش‌اش در آینده نیز ادامه خواهد داد.
وی همچنان گفته است صلح و ثبات در افغانستان برای امنیت و صلح پاکستان حیاتی است.

Pakistani Christians gather to pray for the victims of Sunday's suicide bombings that struck two churches, in Lahore, Pakistan, Monday, March 16, 2015 - اسپوتنیک افغانستان
اعتراض زنان پاکستانی به دلیل اخراج اجباری همسران افغان شان

ناصر خان جنجوا در دیدارش با اوین جینکینس، فرستاده ویژه‌ی بریتانیا در امور افغانستان و پاکستان گفته است که لازم بود تا روند گفت‌وگو‌های صلح افغانستان به رهبری خود افغان‌ها صورت می گرفت.
به گزارش تلویزیون یک, جنرال راحیل شریف، رییس ستاد ارتش پاکستان گفته است که صلح در افغانستان نقش حیاتی به منافع پاکستان دارد و خواستار مدیریت مرزی مشترک در دو سوی مرز شده است.
وی گفته است که ما نقش خود را خیلی صادقانه برای تامین صلح و امنیت در افغانستان بازی می کنیم، اما برخی عناصر در تلاش است تا مانع تلاش‌های صلح جویانه‌ی پاکستان درافغانستان شود؛ اما من به این عناصر می‌گویم که افغانستان همسایه و یک کشور اسلامی برادر ماست، بنا صلح و ثبات در افغانستان، به نفع پاکستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала