خون نوزادان می تواند عفونت را درمان کند

© Fotolia / Ondroooنوزادان
نوزادان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مواد تحقیقاتی که The Journal of Clinical Investigation منتشر کرده تاکید بر ان دارد که دوکتوران آمریکایی ترکیب خون بند ناف نوزادان را مورد مطالعه قرار داده اند و در زمان آزمون بالای کودکان، دوکتوران عواملی را دریافتند که ممکن است برای درمان تب لرزه و عفونت مفید باشد.

مواد neonatal NET inhibitory factor فاکتور مهارکننده NET در خون کودکان در عرض دو هفته پس از تولد وجود میداشته باشد، که در بزرگسالان و جوانان دیده نشده است. nNIF قادر است التهابات را درمان کند.
دانشمندان درین عرضه بر روی موش های آزمایش انجام داده اند. در موش های که nNIF بکار برده اند و یک مدت زندگی انها را تحت مشاهده قرار داده اند، دیده شده که حدود 60 درصد از جوندگان که این عامل بالای آنها تطبیق شده بود درمان یافته و قادر به زندگی بیشتر تر از دو روز شدند، در حالی که در میان موش سالم این مورد از 20٪ تجاوز نمی کرد.
محققان معتقدند که جفت شامل یک عامل، مشابه به nNIF است، اما تنها در مقادیر کوچکتر. حضور این مواد را به راحتی میتوان توضیح داد: بدن پس از زایمان نیاز به حفاظت ویژه دارد، و این عامل قادر است آنرا فراهم بسازد. ازینکه در آینده از "خون نوزادان" به کدام مقاصد استفاده صورت خواهد گرفت، هنوز معلوم نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала