سخنگوی ریاست جمهوری: مشکلی میان غنی و عبدالله باقی نمانده است

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: محمدهارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، می‌گوید که اشرف‌غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجراییه این کشور،‌ پس از چند جلسه و دیدار توانسته‌اند اختلافات شان را حل کنند.

آقای چخانسوری که بعد از ظهر امروز در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، گفت: «رییس جمهور و رییس اجراییه در فضای بسیار صمیمانه و دوستانه جلساتی داشته‌اند و تمام کوشش شان این بود که این جلسات به خیر و فلاح مردم افغانستان تمام شود. موضوعاتی را که که شما اختلافات می‌گویید و ما آن را تفاوت دیدگاه می‌گوییم، حل شده و مشکلی باقی نمانده است.»

سخنگوی اشرف‌غنی در این کنفرانس خبری همچنین گفت رییس جمهور و رییس اجراییه روی چگونگی مشخصات تذکره‌های الکترونیکی به توافق رسیده و با تعدیل و توشیح قانون ثبت احوال نفوس کار توزیع تذکره‌های الکترونی آغاز خواهد شد. آقای چخانسوری می‌گوید: «یک اجماع عمومی روی طرح به وجود آمده است. این قانون از سوی کابینه تصویب شده و فرمان تقنینی آن توشیح شده است. فقط این بحث باقی مانده است که اداره ثبت احوال نفوس مستقل فعالیت کند یا در چوکات وزارت داخله باقی بماند.»

به گفته سخنگوی اشرف‌غنی، رهبران حکومت وحدت ملی روی چگونگی اصلاحات انتحاباتی و قانون مربوط به انتخابات نیز باهم توافق کرده‌اند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که تنش‌ها میان اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله از هفته‌ها به این سو ادامه داشت. این تنش‌ها پس از انتقاد علنی عبدالله عبدالله از نحوه کار اشرف‌غنی و تمرکز قدرت بدستان وی رسانه‌یی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала