اشرف‌غنی: ادب را در مکتب کوچی‌ها آموختم

© Photo / ارگاشرف‌غنی: ادب را در مکتب کوچی‌ها آموختم
اشرف‌غنی: ادب را در مکتب کوچی‌ها آموختم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان،‌ می‌گوید که او در دوران طفولیت خود چیزهای زیادی را در مکتب کوچی‌ها آموخته است.

آقای غنی که شام روز گذشته با شماری از بزرگان و متنفذین کوچی‌ها در ارگ ریاست جمهوری دیدار و گفتگو داشت، افزود: «کوچی‌ها مکتب اساسی آموزش ادب و نطق من هستند، زیرا من در طفولیت از مهمان‌ نوازی، جرگه و صحبت‌های آنان زیاد آموخته‌ام.»

اشرف‌غنی که خود نیز متعلق به کوچی‌های افغانستان است، همچنین از متنفذین و سران کوچی‌ها ابراز قدردانی کرده می‌گوید که آنان به خود نهاد ریاست جمهوری عزت می‌کنند.

رییس جمهور افغانستان می‌گوید که کوچی‌ها از طریق کاروان‌های تجارتی شان در داخل و خارج از کشور،‌ وسیله وصل افغانستان بوده‌ و نقش مهمی در رشد اقتصادی و تجارتی داشته‌اند. اما آقای غنی می‌افزاید که براساس ارزیابی‌هایی که در سال 2014 صورت گرفت، کوچی‌ها در افغانستان در جریان جنگ‌ها صدمات زیادی دیده و مالداری شان از بین رفته است. آقای غنی به متنفذین کوچی‌ها وعده داده که به مشکلات شان رسیدگی می‌کند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که دو روز قبل شماری از نمایندگان و سران کوچی‌ها اشرف‌غنی را شدیدا مورد انتقاد قرار داده گفتند که وی حاضر نیست حتا پنج دقیقه وقت خود را در اختیارشان بگذارند تا آنان مشکلات خود را با رییس جمهور در میان بگذارند. آمار مشخصی در مورد رقم دقیق کوچی‌ها در افغانستان وجود ندارد اما برخی از مسوولان نهادهای مربوط به کوچی‌ها مدعی اند که در سراسر افغانستان نزدیک به پنج میلیون کوچی هستند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала