اظهارات جانسون بیانگر ادامه خشونت‌ علیه سوریه است

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Foreign Minister Sergei Lavrov meets with Syrian counterpart, Walid al-Muallem
Foreign Minister Sergei Lavrov meets with Syrian counterpart, Walid al-Muallem - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملت سوریه که استقلال را با مبارزه و خون فرزندانش محقق کردند به جانسون و امثال وی اجازه نخواهند داد در امور داخلی‌شان دخالت کنند

وزارت خارجه سوریه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه انگستان در خصوص اوضاع این کشور اعلام کرد: اظهارات وی بیانگر ادامه خشونت‌ این دولت علیه سوریه است و در نتیجه این کشور مسئول مستقیم ریخته شدن خون مردم سوریه و تشدید خطر تروریسم علیه صلح و امنیت منطقه و جهان است.
به گزارش ایسنا, یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت: اظهارات بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس بیانگر بی‌اطلاعی کامل وی از واقعیت و عدم درک این مساله است که دوره قیمومیت و استعمار سر آمده است. کشورها نه با اسم خود بلکه با سیاست‌ها، رفتارها و احترامشان به اصول قانون بین‌المللی و حاکمیت دیگر کشورها و عدم مداخله در امور داخلی آنها بزرگ می‌شوند و اظهارات جانسن نشاندهنده انحطاط اخلاقی و سیاسی است که دولت کشورش باتفکر استعماری به آن دست یافته است.
وی افزود: دولت‌های انگلیس به تجاوز به حقوق مردم عادت کرده‌اند و کسی که بیانیه بالفور را به صهیونیست‌ها داد و مسئول کامل بدبختی ملت فلسطین و آواره شدن میلیون‌ها تن از مردم آن است عجیب نیست که در خشونت تروریستی که سوریه را هدف قرار داده هم دستی داشته باشد.
این منبع افزود: ملت سوریه که استقلال را با مبارزه و خون فرزندانش محقق کردند به جانسون و امثال وی اجازه نخواهند داد در امور داخلی‌شان دخالت کنند و این مردم و نیروهای شجاع آن از هر زمانی برای دفاع از حاکمیت سوریه و حفظ یکپارچگی آن مصمم‌تر هستند و پیروزی و آینده برای ملت‌های آزاد است نه برای امپراتوری‌های نابود شونده.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала