برای از بین بردن داعش عملیات رقه و موصل مهم است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyاردوی سوریه
اردوی سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این کاری نیست که ترکیه بتواند به تنهایی انجام دهد

چاووش اوغلو این مطلب را در پی شرکت در نشست «کمیته عالی مذاکرات» وابسته به معارضان سوریای در لندن در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده است.
شبکه خبر تلویزیون دولتی ترکیه با اعلام این خبر افزود: چاووش اوغلو در این نشست، نقطه نظرات انقره را در خصوص دستیابی به یک راه حل پایدار سیاسی در سوریه تبیین کرده است.
او در خصوص احتمال اجرای عملیات مشترک توسط ترکیه و امریکا در رقه گفت: رقه در واقع قلعه داعش در سوریه است. تا زمانیکه رقه از حضور داعش پاکسازی نشده است، موجودیت داعش در سوریه و عراق ادامه خواهد یافت.
وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: اگر می خواهیم سوریه و عراق را از وجود داعش پاکسازی کنیم، عملیات رقه و موصل بسیار مهم است. ترکیه از همان ابتدا گفته است که بدون عملیات زمینی و حمایت نیروهای محلی و پشتیبانی هوایی نمی توان داعش را از بین برد. 

Бой Вооруженных сил Ливии с ИГ в Сирте - اسپوتنیک افغانستان
مهمترین بانک داعش در موصل از بین برده شد

او در همین حال تصریح کرد، این کاری نیست که ترکیه بتواند به تنهایی انجام دهد. چنین انتظاری از ترکیه درست نیست.
چاووش اوغلو در همین حال گفت: ترکیه برای رفع تهدیدات فرامرزی از ارتش آزاد سوریه و نیروهای محلی حمایت می کند ولی عملیات رقه و سایر مناطق باید با برنامه ریزی و تشریک مساعی صورت گیرد.
موضوع مشارکت ترکیه در عملیات رقه را 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه در بازگشت از نشست سران جی 20 در چین در گفت و گو با خبرنگاران همراه خود مطرح کرد و گفت، باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در دیدار با وی این مساله را عنوان کرده است. 
بم افگنهای TU-22 - اسپوتنیک افغانستان
بم افگنهای TU-22 کارخانه مواد کیمیایی و اردوگاه تروریستیان در رقه نابود ساختند

اردوغان گفته است: ترکیه نگاه مثبتی به مساله دارد و نظامیان دو کشور می توانند در این زمینه گفت و گو کنند. او در همین حال تاکید کرده است که از نظر سیاسی، باید حساسیت های ترکیه لحاظ شود.
'نورالدین جانیکلی' معاون نخست وزیر ترکیه نیز شب گذشته در پاسخ به سوالی در این زمینه گفت، انقره به عملیات مشترک با امریکا در رقه دید مثبت دارد.
عملیات برون مرزی ترکیه با عنوان 'سپرفرات' در 24 اگست گذشته شروع شده و امروز وارد شانزدهمین روز خود شده است.
به گزارش ایرنا, جانیکلی روز گذشته از احتمال گسترش عملیات و پیشروی نیروهای ترکیه خبر داد.
در همین حال گفته می شود که نیروهای ترکیه خود را برای پیشروی به سوی الباب که بعد از رقه دومین قلعه مهم داعش در شمال سوریه محسوب می شود، آماده می کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала