همه پرسی در باره پناهجویان

© REUTERS / Laszlo Balogh مهاجرین در اروپا
مهاجرین در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همه پرسی به خودی خود پیامد حقوقی مستقیمی نخواهد داشت

کمتر از یک ماه مانده به همه پرسی در هنگری، خیابان ها در این کشور پوشیده از تبلیغات است. هنگری ها روز 31 اکتوبر باید به این پرسش، پاسخ آری یا نه بدهند: "آیا می پذیرید که اتحادیه اروپا بدون نیاز به تأیید مجلس ملی هنگری دستور اسکان مجدد اتباع غیر هنگری را در این کشور بدهد؟"
نتیجه این همه پرسی تأثیری بر تصمیم اتحادیه اروپا در زمینه مهاجرت نخواهد داشت، اما دولت بوداپست همچنان در پی مشروعیت بخشیدن به تصمیم های خود در زمینه مهاجرت است.
زولتان کوواژ، سخنگوی دولت هنگری می گوید: "همه پرسی به خودی خود پیامد حقوقی مستقیمی نخواهد داشت، اما از طریق این همه پرسی، مجلس ملی نیز همگام با اراده سیاسی دولت، ملزم به طی مراحل حقوقی در این زمینه خواهد شد."
روی یکی از بنرهای تبلیغاتی دولتی برای همه پرسی چنین نوشته شده است: «آیا می دانید یک میلیون پناهجو فقط از لیبیا می خواهند به اروپا بیایند؟» گروهی از طنزپردازان به نام «حزب سگ دو دُم» که قصد دارند ضمن شوخی با تبلیغات دولتی، مردم را به رأی دادن علیه سیاست مهاجرتی دولت تشویق کنند، در برابر این شعار نوشته اند: "آیا می دانید بیشتر از یک میلیون هنگری ها می خواهند به اروپا بروند؟"

Pakistani nomad girl waits for her turn to fetch fresh water at Rawalpindi's slums in Pakistan. (File) - اسپوتنیک افغانستان
هشدار حزب اسلامی به مهاجرین افغان در پاکستان

گرگو کوواژ، رهبر این گروه می گوید: «مهم این است که موضوع را در خارج از از کشور هم نشان بدهیم، زیرا این روزها کشور ما تصویر بسیار بدی پیدا کرده است. بهتر است نشان دهیم که هنگری با دولتش که چهره دیگری از ما نشان می دهد، فرق دارد و پر از مردم معمولی، مهربان و دوست داشتنی است."
به گزارش یورونیوز, در این میان سازمانی مردم نهاد، یعنی عفو بین الملل هنگری مشغول تبلیغات اینترنتی است. آنها کارزاری را برای اطلاع رسانی در مورد واقعیت و جزئیات موضوع مهاجرت و نیز درباره خود همه پرسی به راه انداخته اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала