سفر ترامپ به مکسیکو و استعفای وزیر مالیه این کشور

© AP Photo / LM OteroRepublican presidential hopeful Donald Trump walks the tarmac before boarding his campaign plane to depart from Laredo, Texas, Thursday, July 23, 2015
Republican presidential hopeful Donald Trump walks the tarmac before boarding his campaign plane to depart from Laredo, Texas, Thursday, July 23, 2015 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتظار می‌رود خوزه انتونیو معاده، وزیر توسعه اجتماعی و وزیر مالیه سابق مکسیکو جایگزین ویدگارای شود

همزمان با اینکه مکسیکو با وضعیت اقتصادی وخیم افزایش بدهی‌های شدید و پیامدهای دعوت از نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا مواجه شده رئیس جمهوری مکسیکو با درخواست استعفای وزیر مالیه کشورش موافقت کرد.
یکی از سخنگویان وزارت مالیه مکسیکو گفت: لوئیس ویدگارای، وزیر مالیه اسن کشور در کابینه کنونی سمت دیگری را برعهده نخواهد گرفت.
گزارشات رسانه‌ای حاکی از آن است که انتظار می‌رود خوزه انتونیو معاده، وزیر توسعه اجتماعی و وزیر مالیه سابق مکسیکو جایگزین ویدگارای شود.
این اقدامات کابینه همزمان با ادامه خشم عمومی نسبت به دعوت انریکه پنتانیتو، رئیس جمهور مکسیکو از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا برای سفر به این کشور صورت می‌گیرد؛ تصمیمی که به درخواست شخص ویدگارای صورت گرفته که می‌خواهد پیامی را برای آرام کردن بازارهای متشنج ارسال کند. ویدگارای زمانی به عنوان ستاره دولت پنانیتو تلقی می‌شد.
رئیس جمهور مکسیکو با روی کار آمدنش یکسری اصلاحات ساختاری در حوزه‌های چون انرژی، آموزش و سیستم مالیات اعمال کرد.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، برکناری ویدگارای همزمان با آن صورت می‌گیرد که رئیس جمهور مکسیکو با کاهش محبوبیت بی‌سابقه‌ای مواجه شده چرا که دولتش با فساد و رسوایی‌های متعدد از جمله افشای این مساله که ویدگارا اموال و مستغلاتی را از یکی از مقاطعه کاران دولت در سال ۲۰۱۲ میلادی خریداری و نرخ بهره دلخواهانه خود را دریافت کرده دست و پنجه نرم می‌کند.
این در حالی است که معاده جانشین ویدگارای از تصمیم دعوت از ترامپ برای سفر به مکسیکو دفاع می‌کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала