غرامت مالی برای خانواده های قربانیان حملات 11 سپتمبر از سوی عربستان

© AP Photo / The New York Times, Chang W. LeeЖенщина скорбит по погибшему мужу возле Национального мемориала и музея 11 сентября в Нью-Йорке
Женщина скорбит по погибшему мужу возле Национального мемориала и музея 11 сентября в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است نماینگان امریکا به پیش نویس قانون «عدالت علیه حامیان تروریسم» رای دهند

همزمان با سالگرد حملات ۱۱ سپتمبر و شمارش معکوس برای تصویب قانون موسوم به «اجرای عدالت علیه حامیان تروریسم» پیش بینی می‌شود تصویب این قانون در امریکا جنجال برانگیز شود.

در استانه سالگرد حادثه 11 سپتمبر قرار است نماینگان امریکا به پیش نویس قانون «عدالت علیه حامیان تروریسم» رای دهند که بر اساس آن به خانواده قربانیان این حادثه اجازه داده می شود برای گرفتن غرامت مالی از عربستان علیه آن شکایت کنند.

پیش بینی می شود موافقت نمایندگان مجلس با پیش نویس قانون مزبور که مجلس سنا آن را در ماه می گذشته تصویب کرده است، جنجال برانگیز شده و رویارویی احتمالی با کاخ سفید را به دنبال داشته باشد، زیرا باراک اوباما رئیس جمهور امریکا پیش از این تهدید کرد که در صورت تصویب این پیش نویس قانونی از سوی کنگره (مجلس سنا و نمایندگان) از حق وتو استفاده خواهد کرد.

اما گر این قانون بتواند موافقت بیش از دو سوم اعضای کنگره را به دست آورد، دیگر وتوی اوباما کارساز نخواهد بود.

این در حالی است که بر اساس قانون امریکا شکایت از یک کشور خارجی در محکه آمریکا امکان پذیر نیست، اما اگر پیش نویس قانون «عدالت در قبال حامیان تروریسم» به یک قانون تبدیل شود، این مصونیت نیز برطرف خواهد شد و می توان علیه کشورهایی که دست داشتن آنان در حملات تروریستی در خاک آمریکا ثابت می شود، در محکه شکایت کرد.

به گزارش روزنامه السفیر، بر این اساس خانواده قربانیان حملات 11 سپتمبر می توانند از عربستان به دلیل دست داشتن 15 سعودی در حملات مزبور که جان باختن بیش از سه هزار نفر را به دنبال داشت، غرامت مالی درخواست کنند.

این در حالی است که عربستان مسئولیت دست داشتن تعدادی از شهروندان خود را در حملات 11 سپتامبر نپذیرفته و پیش از این تهدید کرد که در صورت تصویب پیش نویس قانون مزبور، دارایی های خود را از آمریکا خارج خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала