دسبتندهای الکترونیک برای حجاج

© Flickr / niXerKGElectronic monitoring ankle bracelet
Electronic monitoring ankle bracelet - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هویت، ملیت، محل اسکان زائر در مکه، شماره تماس مسئولان کاروانی که زائر به آن تعلق دارد همچنین اطلاعات ثبت شده

طرح دسبتندهای الکترونیک پس از فاجعه ازدحام جمعیت در مناسک حج سال گذشته که به جان باختن هزاران حجای منجر شد به اجرا در آمده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ریاض مدعی شده است نحوه برگزاری مناسک سالانه حج را که روز شنبه آغاز می شود بهبود بخشیده و امنیت آن را تقویت کرده است. عیسی رواس معاون وزیر حج عربستان سعودی به خبرگزاری فرانسه گفت این دستبندها که از پلاستیک فشرده تهیه شده‌اند، دارای کدی هستند که توسط تلفن‌های همراه هوشمند قابل خواندن است.

وی افزود هویت، ملیت، محل اسکان زائر در مکه، شماره تماس مسئولان کاروانی که زائر به آن تعلق دارد همچنین اطلاعات ثبت شده هنگام صدور روادید روی این بارکد ها وجود دارد.

رواس خاطر نشان کرد: «هدف، تجهیز همه زائرانی است که از خارج می آیند» اما به تعداد دقیق دستبندهایی که تاکنون به زائران داده شده است، اشاره نکرد.
بیش از یک میلیون و 400 هزار زائر خارجی در مراسم حج امسال حضور دارند. خبرنگاران این دستبندها را روی دست عده‌ای از زائران که در مسجد الحرام و اطراف آن تردد می کردند، مشاهده کردند.

اما برخی از این دستبندها توسط آژانس‌های مسافرتی داده شده و اطلاعات ثبت شده توسط وزارت حج عربستان روی آنها نیست. به گفته عیسی رواس، قیمت دستبندهای الکترونیک وزارت حج عربستان حدود دو ریال سعودی است.

پهنای این دستبندها دو سانتی‌متر است. دستبندهای مسلمانانی که از کشورهای عربی آمده‌اند سبز رنگ است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала