کلینتن: گروه داعش از دونالد ترامپ حمایت می کند

© REUTERS / David Becker/Nancy WiechecDemocratic presidential candidate Hillary Clinton (L) and Republican presidential candidate Donald Trump (File)
Democratic presidential candidate Hillary Clinton (L) and Republican presidential candidate Donald Trump (File) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیروزی رقیب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا امری بسیار خطرناک است

وزیر خارجه اسبق امریکا پیروزی رقیب جمهوریخواه خود در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور را به نفع داعش و عامل تشدید عضوگیری های این گروه تروریستی توصیف کرد.

هیلاری کلینتن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 امریکا روز گذشته در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی تاکید کرد که گروه تروریستی داعش از پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آمریکا حمایت می کند.

کلینتن با تاکید بر اینکه پیروزی رقیب جمهوریخواه وی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا امری بسیار خطرناک است، گفت که تروریست ها دعا می کنند که ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود.

وی در ادامه مصاحبه خود با شبکه دو اسرائیل گفت که ترامپ با تمرکز روی موضوع اسلام و مسلمانان در طول رقابت انتخاباتی اش، به نفع افراط گرایان عمل و به تشدید عضوگیری های این گروه های افراطی و تسهیل جاه طلبی های شیطانی آنها کمک کرده است.

Кандидат от республиканцев на пост президента США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ وعده کرد که داعش را در 30 روز نابود می کنم

کلینتن در ادامه مصاحبه خود به مقاله ای که در مجله «تایم» توسط «متیو اولسن» مدیر سابق مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا» منتشر شده است، اشاره کرد؛ در این مقاله اینطور استدلال شده است که گروه تروریستی داعش در تلاش برای اعلام حمایت از ترامپ است.

 وی از اینکه این مقاله چقدر صریح و قانع کننده به حمایت سخنگویان داعش از پیروزی ترامپ اشاره کرده و پیروزی نامزد جمهوریخواهان در رقابت های ریاست جمهوری امریکا را هدیه ای بزرگ برای جهادگرایان توصیف کرده، ابراز تعجب کرد.

هیلاری کلینتون - اسپوتنیک افغانستان
هیلاری کلینتن میخواهد با پوتین شام بخورد

رقیب دموکرات ترامپ در ادامه مصاحبه خود گفت که تمایلی ندارد که به جاه طلبی های شیطانی داعش کمکی کند و می خواهد آنها را شکست بدهد.

کلینتن گفت: من می خواهم به حکومت تروریستی داعش در منطقه خاتمه بدهم و نمی خواهم که آنها اینطور احساس کنند که می توانند به دلیل سیاست های ما، عضوگیری های بیشتری انجام دهند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала