بازگشت داوطلبانه مهاجرین افغان از پاکستان

© AP Photo / Muhammed Muheisenمهاجرین
مهاجرین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حدود 20 هزار خانواده یا 100 هزار پناهجوی قانونی افغان در پاکستان در مرکز بازگشت داوطلبانه در منطقه چمکنی این کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

جک فرانکین رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در شهر پیشاور چندی قبل گفته بود که طی 3 ماه، حدود سه هزار خانواده افغان ساکن در پاکستان به کشورشان بازگشته‌اند.  وی گفته بود که 41 درصد از این پناهندگان از ترس بازداشت و اخراج توسط دولت اسلام‌آباد اقدام به بازگشت کرده‌اند.
با این حال، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در پاکستان در گزارش تازه‌ای اعلام کرده است که براساس برنامه بازگشت داوطلبانه در پاکستان، تاکنون حدود 100 هزار پناهجوی افغان از مرز تورخم به کشورشان بازگشته‌اند.
قیصر خان افریدی سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اظهارداشت که تاکنون حدود 20 هزار خانواده یا 100 هزار پناهجوی قانونی افغان در پاکستان در مرکز بازگشت داوطلبانه در منطقه چمکنی این کشور ثبت‌نام کرده‌اند. 

Pakistani nomad girl waits for her turn to fetch fresh water at Rawalpindi's slums in Pakistan. (File) - اسپوتنیک افغانستان
هشدار حزب اسلامی به مهاجرین افغان در پاکستان

وی افزود: از ماه جولای، بازگشت داوطلبانه پناهجویان افغان قانونی از پاکستان افزایش یافته و به صورت میانگین روزانه 3500 نفر تنها از طریق مرکز بازگشت داوطلبانه به کشورشان بازگشته‌اند.
سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ادامه داد: تنها در ماه آگوست، 67057 پناهجوی افغانستانی به کشورشان بازگشته‌اند.
افریدی اظهار داشت: بیشتر این پناهجویان به ولایت‌های کابل، ننگرهار، بغلان، قندوز و لغمان بازگشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала