محمد اسماعیل خان: خاموش نباشیم

© Wikipedia / Employee of the United States Embassy in Kabulمحمد اسماعیل خان
محمد اسماعیل خان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده برجسته جهادی در غرب افغانستان در هفته شهید درباره ناامنی‌های کشورش گفت که رهبران حکومت وحدت ملی توانایی تامین امنیت این کشور را ندارند بنابراین با خطر بزرگی روبرو هستیم و نباید خاموش باشیم.

به گزارش تسنیم، «محمد اسماعیل خان» وزیر سابق انرژی و آب و از فرماندهان باسابقه جهادی در غرب افغانستان، رهبران دولت کابل را به عدم توانایی در برقراری امنیت کشورش متهم کرد.
وی افزود که در حال حاضر بیشتر مناطق افغانستان تحت کنترل مخالفان دولت این کشور قرار دارد.
اسماعیل خان تاکید کرد که سقوط ولایت‌های افغانستان نگران کننده است و کنترل چندین منطقه چند کیلومتری به دوام حکومت وحدت ملی کمکی نمی‌کند.
فرمانده جهادی افغان تصریح کرد که جنگ جاری در افغانستان توسط کشورهای خارجی بصورت منظم اداره می‌شود و طالبان بهانه این جنگ است.
وزیر سابق دولت افغانستان از دخالت کشور خاصی در جنگ این کشور نامی نبرد.
اسماعیل خان از آغاز تشکیل حکومت وحدت ملی همواره انتقادهای زیادی را علیه دولت کابل داشته است و خواستار وحدت و فعال شدن مجاهدین افغان برای نجات افغانستان شده است.
اوایل سالجاری نیز این فرمانده جهادی افغان در دیدار با با سران جهادی غرب این کشور و برخی از مقامات دولتی در منزلش اعلام کرده بود که تنها راه برون‌رفت از شرایط کنونی افغانستان، وحدت مردم است.
عضو «شورای حراست و ثبات افغانستان» پیش از این نیز از مجاهدین غرب این کشور خواسته بود تا با اتحاد علیه مخالفان مسلح به‌ویژه داعش مبارزه کنند.
اسماعیل خان همچنین پیش از این نیز در مورد احتمال افزایش ناامنی‌ها در ولایت هرات ابراز نگرانی کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала