صد ها هزار افغان به دلیل خشونت در حال فراراز پاکستان

© AP Photo / Muhammed Muheisenصد ها هزار افغان به دلیل خشونت در حال فراراز پاکستان
صد ها هزار افغان به دلیل خشونت در حال فراراز پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان بین المللی مهاجرت((IOMامروز درمورد بازگشت جمعی افغانها از پاکستان ,جایکه آنها به خشونت و آزارواذیت قرارمیگیرند ابراز نگرانی کرد.

همانطوریکه  ایتای ویریری سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت  در ژنیو اعلام کرد تا ختم سال  به تعداد 600 هزار نفر به افغانستان بازگشت میکنند  که این خود "منادی از بحران انسانی است". ویریری گفت:

«تعداد بی سابقه ای از افغانها  از رشد خشونت,چون  دستگیری خود سرانه, بازداشت و دیگر اشکال آزلر و اذیت  در حال فرار هستند. برای آنها 48 ساعت وقت داده میشود تا خاک را ترک کنند. آنها با عجله  دارایی خود را بفروش میرسانند و خانه های خود را ترک میکنند».او افزود  که در بعضی از موارد آنها به افغانستان آمده اند,«به جز از لباس با خود هیچ چیزی ندارند» با توجه به رسیدن زمستان آنها خیلی آسیب پذیر هستند.

در IOM این وضعیت را «جدی و مشکل» ارزیابی کردندو بد تر شدن حالت را با آغاز زمستان  و سرد شدن هواپیش بینی میکند.لارنس هارت  ریس ماموریت سازمان بین المللی مهاجرت در افغانستان که در این هفته از  مرز تورخم  بازدید کرد گفت: که افغانهاییکه از پاکستان فرار کرده اند «بین چکش و سندان قرار دارند».«آنها هیچ جایی برای رفتن ندارند,آنها همه چیز خود را از دست داده اند,و حالا در شرایط نزدیک شدن  زمستان در کشور آغشته در جنگ آمده اند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала