کوریای شمالی تا سال 2020 امریکا را با راکت حامل سرگلوله هسته ای هدف می گیرد

© AFP 2023 / Jung Yeon-Jeکوریای شمالی تا سال 2020 امریکا را با راکت حامل سرگلوله هسته ای هدف می گیرد
کوریای شمالی تا سال 2020 امریکا را با راکت حامل سرگلوله هسته ای هدف می گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیویورک تایمز ضمن تهدید آمیزخواندن آزمایش هسته‌ای اخیر کوریای شمالی، به نقل از کارشناسان نوشت که این کشور مهارت های لازم برای ساخت راکت‌هایی با قابلیت حمل سرگلوله هسته‌ای تا سال 2020میلادی را دارد.

تحلیلگران و مقامات نظامی با تاکید بر اینکه کوریای شمالی به سرعت در حال تکمیل ساخت راکت های کوچک، سریع، سبک و به طور شگفت آوری پیشرفته است، می گویند که پیونگ یانگ با وجود شکست تلاش های قبلی اش، می تواند بهار و یا تابستان آتی به طور موفقیت آمیزی به آزمایش برخی از اینراکت ها بپردازد.

«جان شیلینگ» مهندس هوا فضا و کارشناس برنامه راکتی کره شمالی روز گذشته (جمعه) در این باره گفت که افزایش شدید سرعت آزمایش های راکتی کوریای شمالی مسئله ای نیست که بتوان آن را نادیده گرفت و این موضوع باید به اولویت برتر رئیس جمهور بعدی آمریکا تبدیل شود.

کارشناسان نظامی می گویند که پیونگ یانگ احتمالا تا سال 2020میلادی، این مهارت را دارد تا راکت های بالستیک بین قاره‌ای با قابلیت حمل سرگلوله هسته ای تولید کند. این کارشناسان معتقدند که کره شمالی تا سال 2020 مواد هسته‌ای کافی برای ساخت بیش از 100 سرگلوله هسته ای را در ذخیره خواهد کرد.

علاوه بر این،‌ پنتاگون نیز اوایل سال جاری میلادی در قالب گزارشی به کنگره آمریکا درباره تکمیل جدیدترین برنامه راکتی کوریای شمالی هشدار داد و اعلام کرد که این برنامه راکتی بین قاره ای قابلیت رسیدن به آمریکا را نیز دارد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала