جزئیات عقب نشینی امریکا در مقابل روسیه

© Sputnik / سرگی لاوروف - جون کری جزئیات عقب نشینی امریکا در مقابل روسیه
جزئیات عقب نشینی امریکا در مقابل روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیش‌نویس توافق همکاری نظامی که شب گذشته میان آمریکا و روسیه تصویب شد و مسئولان آمریکایی آن را به گروه‌های مخالف سوری فرستادند، شامل عقبگرد واشنگتن از پیش‌نویسی است که فرستاده آمریکا چند روز قبل به مخالفان سوری فرستاد

 در حالی که این پیش‌نویس مخالفان را به این امر ترغیب می‌کند که جبهه النصره را از مناطق تحت تصرف خود طرد کنند تا آماج حملات آمریکا و روسیه قرار نگیرند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، اما در این پیش‌نویس علاوه بر موارد فوق، بیان نشده است که مسکو تعهدی درباره توقف حملات نظام سوریه علیه مخالفان داده باشد. در مقابل به صراحت در این پیش‌نویس به جاده کاستیلو پرداخته شده است و در آن اشاره‌ای به مسیر راموسه نشده است که تحت تصرف مخالفان بود اما نیروهای نظام سوریه اخیرا آن را تحت کنترل خود درآورد. در این پیش‌نویس جنوب غرب حلب نادیده گرفته شده است اما در این پیش‌نویس به صورت آشکار به دو مساله پرداخته شده است: نخست آنکه مرکز آمریکایی — روسی برای مقابله با القاعده از جمله النصره تشکیل شود که در این راستا می‌توان به کشته شدن ابو عمر سراقب یکی از سرکرده‌های جیش الفتح اشاره کرد که در حمله‌ای کشته شد که مشخص نیست این حمله از سوی آمریکا یا روسیه یا سوریه انجام شده است. در این مساله باید توجه داشت که وی یکی از کسانی بود که مخالف جدا شدن النصره از القاعده بود. در این پیش‌نویس به همکاری گروه‌های مخالف در جنگ علیه القاعده پرداخته شده است.
مساله دوم این که مسئولان آمریکایی در پیامشان به گروه‌های مخالف تاکید کرده‌اند که هدف نهایی ایجاد "فضایی از مذاکره برای حل و فصلی است که شامل رفتن بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала