حکومت مرکزی افغانستان تنها 62 درصد خاک این کشور را در اختیار دارد

© Flickr / ResoluteSupportMediaسربازان افغانستان
سربازان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال جان نیکلسن، فرمانده عمومی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان گفته که نیروهای امنیتی افغانستان تنها 68 درصد جمعیت این کشور را کنترول می‌کند.

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری آوا وی افزوده است: در حال حاضر  62 درصد خاک افغانستان در اختیار حکومت مرکزی است و طالبان بر ده درصد از ولسوالی‌ها و جمعیت این کشور کنترل دارند.
نیکلسن ادامه داد: همچنین در 25 درصد دیگر از خاک افغانستان جنگ ادامه دارد که  این بخش‌ها هرازگاهی میان نیروهای امنیتی و طالبان دست به دست می‌شوند.
فرمانده حمایت قاطع در افغانستان اظهار داشته است: که شدت درگیری‌ها در کشور نه تنها سبب افزایش تلفات نظامیان شده بلکه روند آموزش نیروهای امنیتی  را نیز با مشکل روبه رو کرده است.
وی با ارائه پیشنهاد نسبت به عملکرد بهتر نیروها خاطر نشان ساخت: لازم است برای کاهش تلفات نظامیان و مقابله‌ی بهتر با چالش‌‎ها، فرماندهی نیروها بهتر شود و کارشیوه‌ و هماهنگی درست در جنگ تطبیق گردد.
نیکلسن عنوان کرده است: آموزش و تقویت نیروهای امنیتی افغانستان درحالی که این نیروها در جنگ هستند برای امریکا و ناتو بسیار دشوار است چرا که ساختن نیرویی که در جنگ هستند مانند ترمیم طیاره ای  می‌ماند که در هوا نقض پیدا کرده باشد.
فرمانده حمایت قاطع در افغانستان ابراز داشت: ائتلاف بین‌المللی و افغانستان اکنون به یک دشمنی که از تکنولوژی‌ها و جنگ افزارهای پیشرفته‌ ای برخوردار هستند روبه رو است و هماهنگی در جنگ ها و ایجاد یک میکانیزم درست در برابر دشمن یک نیاز جدی می باشد.

وی  گفت: ده‌ها گروه هراس افگن در امتداد مرز میان افغانستان و پاکستان فعالیت دارند و امریکا تلاش می‌کند با زیر فشار قرار دادن این گروه، از تکرار حمله یازدهم سپتمبر جلوگیری کند.
در همین راستا وزارت دفاع ملی افغانستان اظهار داشته است:  که هر چند مشکلاتی وجود دارد و آموزش نظامیانی که در میدان جنگ هستند دشوار می باشد ؛ اما دولت افغانستان برنامه‌های خود را روی دست دارد.
محمد رادمنش، معاون سخنگوی این وزارت در گفتگو با تلویزیون یک اذعان کرده است: که نیروهای امنیتی افغانستان پیش از رفتن به میدان جنگ در مراکز آموزشی تعلیم می‌بینند چرا که آنان در مراکز  مجهز به کمک جامعه جهانی آموزگاران بین المللی آموزش می بینند ونتایج جنگ نظامیان افغانستان از دستاوردهای آنان می باشد.
گفتنی است: بر اساس گزارش‌ها، 5500 تن از نیروهای امنیتی افغانستان سال گذشته درمیدان نبرد کشته  و 14 هزار تن دیگر زخمی شده اند؛ که متاسفانه نسبت به سال گذشته میزان تلفات  20 درصد  افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала