یلدریم: آتش بس سوریه پایدار شود

© AFP 2023 / Adem AltanПремьер-министр Турции Бинали Йылдырым
Премьер-министр Турции Бинали Йылдырым - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر ترکیه در حالی این سخنان را بر زبان راند که دولت سوریه ٬ترکیه را به حمایت از تروریست ها در سوریه متهم می کنند

 بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه در استانبول پس از شرکت در نماز عید قربان با استقبال از برقراری آتش بس در سوریه، گفت: بیایید این آتش بس را پایدار کنیم.
به گزارش ایرنا، وی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبریک عید قربان٬ با اشاره به آتش بس در سوریه گفت: بحران سوریه وارد ششمین سال خود شده است. دیگر چقدر باید انسان کشته شود. به عنوان نخست وزیر ترکیه می گویم که بیایید این آتش بس را دائمی و پایدار کرده و زمینه را برای شکل گیری نظامی که همه گروههای قومی و مذهبی سوریه را نمایندگی کرده و تمامیت ارضی آن کشور را تضمین کند، فراهم کنیم.
یلدریم در خصوص عملیات برون مرزی ارتش ترکیه در سوریه گفت: هدف این عملیات دور کردن داعش و سایر گروههای تروریستی در شمال سوریه و تحویل این منطقه به صاحبان اصلی آن است. ترکیه تا تامین صد در صدی امنیت مرزهای خود، تامین امنیت جانی و مالی شهروندانش٬ به حمایت خود از ارتش آزاد سوریه و پاکسازی تروریست ها از مرزهای ترکیه به این عملیات ادامه خواهد داد.

Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган в Анкаре - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: داعش باید به دست ترکیه از بین برده شود

نخست وزیر ترکیه در حالی این سخنان را بر زبان راند که دولت سوریه ٬ترکیه را به حمایت از تروریست ها در سوریه متهم می کنند و می گویند ترکیه زمینه را برای ورود تروریست های خارجی به خاک سوریه فراهم کرده است.
در مذاکرات روز جمعه گذشته بین «سرگئی لاورف» وزیر امور خارجه روسیه و «جان کری» همتای امریکایی وی در ژنو، دو طرف درباره دور جدید آتش بس فراگیر در سوریه توافق کردند. این توافق قرار است از دوشنبه اجرایی شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала