دبیر سابق بوش: در 11 سپتمبر، امریکا متحد بهتر از روسیه نداشت

© AFP 2023 / Seth Mcallisterعمل تروریستی در نیویارک
عمل تروریستی در نیویارک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آری فلیشر دبیر مطبوعاتی پیشین جورج دبلیو بوش جوان در مصاحبه ای با نشریه پولیتیکو گفت، روسیه بهترین متحد ایالات متحده امریکا در جریان فاجعه 11 سپتمبر 2001 بود.

فلیشر ضمن یاد آوری از روز حادثه و پرواز بوش از ساراسوتا (فلوریدا) به بارکسدالی (لوئیزیانا) پس از حملات تروریستی در نیویورک و واشنگتن که انجام شده بود، گفت:- "در آن روز پوتین یک فرد فوق العاده ای بود و در سال 2001  ولادیمیر پوتین دیگری بود. و در حادثه 11 سپتمبر دوست بهتر از روسیه و پوتین نداشتیم".

گوردون جاندرو سخنگوی پیشین شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با نشریه پولیتیکو گفته است، در آن زمان به دستور رهبری ایالات متحده امریکا تمام سیستم های هوشدار دهنده هسته ای نظامی در حالت آماده باش قرار داشتند و در زمان جورج بوش جوان دولت فکر می کرد که  روسیه این اقدامات را به عنوان تهدید فکر کند و به آن پاسخ بدهد.

نظر به سخنان جاندرو، امریکا می خواست به رئیس جمهور روسیه اطلاع بدهد که ما قصد حمله به روسیه را نداریم، اما هیچ ضرورت به این پیدا نشد که ما در این باره به ولادیمیر پوتین معلومات بدهیم. "او با برخورد بسیار عالی- بلافاصله به ما گفت که روسیه میداند که شما این آمادگی ها را برای حالت فوق العاده و خطر از بیرون گرفته اید و قصد حمله به روسیه را ندارید". 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала