پیام شاد باد پوتین به مناسبت عید قربان

© Sputnik / Alexei DruzhininПрезидент РФ Владимир Путин на пресс-конференции по итогам саммита "Группы двадцати" G20 в Ханчжоу
Президент РФ Владимир Путин на пресс-конференции по итогам саммита Группы двадцати G20 в Ханчжоу - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری روسیه در پیام شادباش خود به مناسبت فرارسیدن عید قربان، گفت: مناسبت قربان در طول تاریخ نقش مهمی در زندگی امت جهان اسلام داشته و از ارزش زیادی برخوردار است.

تابناک به نقل از گزارش ایرنا نوشته است،  ولادیمیر پوتین روز دوشنبه در پیام خود نوشته است:- "قربان نشانه همیاری بین مسلمانان و احترام به تاریخ کهن و سنت ها است".

بنا به اعلام پایگاه کاخ کرملین، رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اهمیت عید قربان در ایجاد ارتباط بین مسلمانان و پیروان دیگر ادیان، تاکید کرده است که مردم سنت های دینی را ارج می نهند و با احترام به تاریخ و سنن، عهدهای نیاکانشان را به دیگران آموزش می دهند.

وی با بیان اینکه مسلمانان روسیه همپای پیروان دیگر ادیان نقش مهمی در اداره این کشور دارند، افزوده است:- "گفت وگوی بین مذاهب و اقوام و تلاش برای تربیت خوب جوانان، بخشی از فعالیت های جامعه اسلامی در روسیه است که ارزش زیادی دارد".

جامعه اسلامی روسیه شامل حدود 25 میلیون نفر از پیروان مذاهب مختلف اهل سنت و همچنین شیعیان بیشتر در مناطق و جمهوری های قفقازی و ولگا و همچنین مرکز این کشور شامل شهرهای مسکو و سن پترزبورگ اقامت دارند و با برخورداری از وحدت و همگرایی، مراسم و آئین های دینی خود را در حدود هفت هزار مسجد و مرکز عبادی برگزار می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала