اجنت های پوتین در امریکا

© Flickr / DemagogueHillary Bernie Trump
Hillary Bernie Trump - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هر هفته چنین اتهامات بازار سیاسی دموکرات ها را گرم می سازد

در سالهای جنگ سرد امریکایی ها شوروی را دشمن آشتی ناپذیر خود می دانستند. با ختم جنگ سرد بسیاری ها در امریکا روسیه را امروز هم به همان نام یعنی شوروی یاد می کنند و این دیدگاه تا به حال از اذعان شان دور نشده و تا هنوز هم روسیه را دشمن خود احساس می کنند. در حالی که امروز به همه جهانیان معلوم است که در روسیه سالهاست رژیم کمونیستی وجود ندارد ٬ اما از سالیان متمادی امریکایی ها عادت کرده اند که در وجود روسها دشمن سرسخت خود راببینند. بناً در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری٬ هر گاه بخواهند حریف سیاسی خود را به زانو بنشانند٬ تاپه اجنت روسیه را به پیشانی اش می زنند.
تعدادی از سیاست مداران امریکا واژه «اجنت کرملن» را به اشخاصی اطلاق میدهند که با دید باز و روشنگرانه به روسیه امروز نگاه می کنند. این تاپه «اجنت کرملن» و یا «اجنت پوتین» را امروز رقبای سیاسی جمهوری خواهان یعنی دموکرات ها به پیشانی دونالد ترامپ می زنند و بدین وسیله می خواهند حریف سیاسی خود را نام بد ساخته و سرمایه سیاسی کمایی کنند. این سیاست نو نیست و قسمی که قبلاً اشاره نمودم در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا ازهمان دوران جنگ سرد باقی مانده. اگراز ۲۰ سال پیش جمهوری خواهان همواره دموکرات ها را چنین تاپه می زدند ٬ اما امروز دموکرات ها حتا به وجدان خود معامله کرده ٬ حرف های را به زبان می آورند که در باطن خود به آنها هیچ باور هم ندارند. و از این همه کاذب گویی ها تیم های انتخاباتی دموکراتها برای کسب رای بیشتر استفاده می کنند٬ که به یقین بعد از انتخابات به باد فراموشی سپرده می شود٬ اما تاثیرات اش در جامعه تا دیر زمانی باقی خواهد ماند. انتخابات سال ۲۰۱۶ مملو از این کاذب گویی ها بوده و زمانی که ترامپ صدای همکاری را با روسیه به زبان می آورد این تاپه اجنت پوتین بررویش گذاشته می شود و صدا های از قبیل ارتباط وی با کرملن و حتا به تهمت وطن فروشی محکوم می گردد. هر هفته ای چنین اتهامات بازار سیاسی دموکرات ها را گرم می سازد.

هیلاری کلینتون - اسپوتنیک افغانستان
همچهره هیلاری کلینتن

در این هفته دونالد ترامپ مصاحبه ای با لاری کینگ داشت ٬ باید گفت که لاری کینگ به حیث پروپاگندیست درجه اول کرمان در امریکا مشهور است. لاری کینگ ژونالسیت امریکاییست که در تلویزون «Russia Today» یا «روسیه امروز» برنامه دارد و این مصاحبه پر آوازه وی با ترامپ سرو صدا های زیادی را بر انداخت٬ چون به گفته ای نویسنده مشهور امریکا فرد کاپلان هیچ امریکایی٬ خاصتآ کاندید ریاست جمهوری٬ نباید با شبکه های ها تلویزیونی روسیه مصاحبه نماید و چه خاصا که در صحبت های خود امریکا را مورد انتقاد قرار دهد.
. کانگرسمن چارلی رینگ ازحزب دموکرات نه کم و نه بیش پوتین را « لیدر کمونیستی » و دشمن احتمالی امریکا قلمداد نمود. وی ترامپ را در مقاله خود متهم نمود که تامین مناسبات با روسیه یکی از اجزای اساسی پروگرام انتخاباتی ترامپ را تشکیل می دهد ٬ چیزی که در زمان جنگ سرد و بعد از آن برای کاندیدی جمهوری خواهان غیر قابل قبول بود. در این مقاله بعضی نقاط جالب نوشته شده ٬ مثلاً: از لحاظ تاریخی طرفدار خوبی روابط بین امریکا و روسیه همواره دموکرات ها بوده اند ٬ به همین خاطر تاپه اجنت کرملن بالای دموکرات ها ګذاشته می شد. البته ناګفته نماند زمانی که ازجمهوری خواهان از قبیل ریچارد نیکسون و رونالد ریگن هم خواستند مناسبات خود را با روسیه خوب بسازند٬ چنین سر و صدا ها بلند شده بود. باید ګفت هیلاری کلینتن ترامپ رانسبت به علاقمندی اش با روسیه چاپلوس پوتین نامید و دلیل اش را اظهارات ترامپ در مورد عدم دادن سلاح به اوکراین و یا هم اعلامیه ترامپ را در مورد لغو ناتومی داند و ادعای وی را در موردی اینکه این سازمان هیچ بدرد نمی خورد٬ نوع از خوش خدمتی ترامپ نزد پوتین می داند. 
دونالد ترامپ و هیلاری کلینتن نامزدان ریاست جمهوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: نامزد ریاست جمهوری باید تندرست باشد

حرف در این است که تا وقتی دموکرات ها مصروف جستجوی اجنت های پوتین هستند٬ فراموش کرده اند که همین حال در قصر سفید شخصیت برجسته سیاسی دیگری وجود دارد که در صدد تامین مناسبات با پوتین است و از خود هر روز انعطاف بیشتر نشان می دهد و همزمان کاملاً اعای مبنی بر تهدید روسیه بر امریکا را نهی می نماید٬ نام وی بارک اوباما است!.
در آغاز سال گذشته دستگاه استخباراتی امریکا اعلان نمود که روسیه به اوامر قاطعانه در اوکراین داخل اقدام شده ٬ در عملیات جنگی در این کشور از قوای مسلح خود ازجمله تانک و سلاح های ثقیل استفاده می نماید تحلیل گران سیاسی مثل: مادلن اولبرایت و بیژنسکی و حتا رییس کمیته دفاع امریکا مارتین دمپیسی که ازنزدیکان اوباما و از اعتبار خوب هم در بین دموکرات ها و هم در بین جمهوری خواهان برخوردار است ٬ از اوباما قاطعانه تقاضا نمودند تا کیف را در مقابله با روسیه مسلح بسازد٬ اما اوباما همان چنان قاطعانه رد نمود. حتا تا سرحدی رسید که هر دو حزب در کانګرس دست به هم دادند و خواستند قانون را تصویب که به اساس آن اوباما را مجبور به تامین سلاح برای اوکراین نماید. نیویارک تایمز در مورد نوشت که کانگرسمن الیتون ِانگل رییس کمیته روابط خارجی از حزب دموکرات در هفته پیشتر اعلان نمود که وی بسیار ماُیوس است که قصر سفید از ابزار فشار خود بالای روسیه استفاده نمیکند ازجمله تحویل اسلحه به اوکراین و در نظر دارد تا قوانین جدیدی را مبنی بر فشار بالای روسیه پاس نماید.
دوستان دیګر اینکه اګر به یاد داشته باشید٬ سال گذشته که روسیه عملیات فضایی را علیه داعش در سوریه آغاز نمود ٬ بسیاری از سیاست مداران و خود هیلاری کلینتن شدیداً از اوباما تقاضا نمود تا فضای سوریه را برروی طیارات روسیه بسته نماید ٬ اما اوباما هیچ عملکردی انجام نداد ٬ حتا در این هفته امریکا و روسیه به موافقات رسیدند که عملیات مشترک را علیه داعش در سوریه انجام دهند. گذشته از همه اوباما کاملآ نهی می کند همه انتقادات دموکرات های را مبنی بر اینکه گویا پوتین در انتخابات امریکا مداخله می نماید. 
Кандидат в президенты США Хиллари Клинтон - اسپوتنیک افغانستان
کلینتون از مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا می ترسد

اگر از اوباما که بگذریم آنچه به کلینتن و ترامپ ارتباط می گیرد باید گفت که برای دموکراتها و تیم کلینتن غیر قابل تحمل است که امروز ترامپ با اشتیاق تمام سیاست داخلی و خارجی پوتین را مورد تاُیید قرار می دهد و حتا ترامپ وعده می دهد اوامری را که در سیاست داخلی خود پوتین به پیش می برد در صورت موفقیت اش در انتخابات همچنان در عمل پیاده نماید. بنآ تمام کوشش دموکرات ها مبنی بر متهم نمودن ترامپ در نزدیک شدن اش با روسیه است و همچنان عدم توجه ترمپ را به منافع ملی امریکا و یا هر نوع گراییش اش را به پوتین وطن فروشی وی تلقی می نماید اما باید گفت که تا به حال این اتهامات بی ثمر باقی مانده و در محبوبیت ترامپ اثرات منفی به بار نیاورده٬ بلکه برعکس ترامپ امروز در محبوبیت خود از کلینتن سبقت نموده.
در این هفته کلینتن بزرگترین اشتباه سیاسی دیگری نمودکه چاقوی ترامپ دسته یافت. هلیری کلینتن در بیانیه خود در نیویارک حین جمع آوری پول برای کمپاین انتخاباتی خود اظهار نمود که نصف از کارمندان و طرفداران ترامپ اشخاص کم ظرفیت هستند که صرف می توان با اظهار تآسف به ایشان نگاه نمود ٬ آنها نژادپرستان٬ تبعیض گراهان٬ ضد همجنس گراهان ٬ ازبیگانه هراسان٬ از اسلام هراسان هستند ٬ اگر چه بعدآ وی از الفاظ خود معذرت خواست و گفت که بی جهت من همه طرفداران وی را در یک ردیف قرار داده ام ٬ دونالد ترامپ به جواب گفت که رقیب وی ازحزب دموکرات ها هیلاری کلینتن بدترین اشتباه را در این فصل سیاسی مرتکب گردیده اما آنچه به مریضی سرفه که کلینتن در اثر سینه بغل شدن وی در این هفته دچار شد و نتوانست در محفل یاد بود از حادثه دلخراش ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ تا اخیراشتراک نماید٬ ترامپ به کارمندان خود اخطار داد تا مریضی وی را مورد بحث سیاسی قرار ندهند و حتا گفت که اگر من در مورد ابراز نظری از طرف کارمندانم در مطبوعات و سایت های اجتماعی دریافت نمایم ایشان را از وظایف شان سبک دوش می نمایم.

گفتنی است که در این هفته ترامپ ازهر وقت دیگر در مورد پوتین ابراز نظر مثبت تر نمود وی گفت که رییس جمهور روسیه را بهتر از رییس جمهور امریکا می دانم و کلینتن با انتقاد از وی ابراز نمود که این سخنان وی وطنپرستانه نیست و توهین به سر قوماندان اعلی امریکا شمرده می شود وی گفت که این بدان معنی است که وی حاضر است هر چه پوتین بخواهد می تواند انجام دهد. اما تا جای که به پوتین ارتباط می گیرد وی هیچ نوع علاقمندی و عدم علاقمندی خود را نسبت به یکی از کاندیدان نشان نداده و اعلان نموده که با هر کاندیدی که به اداره قصر سفید بیاید حاضر به همکاری است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала