پاکستان جنگ های منظم را در افغانستان شدت داده

© REUTERS / Faisal Mahmoodرهبران افغانستان و پاکستان
رهبران افغانستان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاکستان تلاش دارد تا لانه های گروه های هراس افگنی را در افغانستان انتقال دهد

پاکستان با راه اندازی برنامه های بزرگی جنگی در افغانستان تلاش دارد تا حکومت را مصروف جنگ بسازد و مانع پیشرفت کشور شود.
شماری از نماینده گان مردم درمجلس با ابراز این مطلب می گویند که پس از متهم شدن پاکستان از سوی جهانیان، این کشور تلاش دارد تا لانه های هراس افگنی را در افغانستان انتقال دهد.
پس از ایجاد حکومت وحدت ملی دامنه نا امنی ها در کشور گسترش یافت و بسیاری از بخش های کشور شاهد نبرد های سنگین میان نظامیان افغان و گروه های هراس افگن بوده است.
نماینده گان مردم در مجلس گسترش این نا امنی ها را به برنامه های بزرگ پاکستان در افغانستان نسبت میدهند و می گویند که پاکستان جنگ های منظم را که ازسوی سازمان استخباراتی این کشور رهبری میشود، در بسیاری از بخش های کشور راه اندازی کرده و تلاش دارد تا افغانستان به ثبات و پیشرفت دست نیابد.

رئیس جمهور افغانستان پاکستان را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور افغانستان پاکستان را تهدید کرد

فرهاد صدیقی، نماینده کابل در مجلس میگوید، "از زمانی که حکومت وحدت ملی روی کار آمد پاکستان جنگ های منظم را در افغانستان شدت داد و تلاش نمود تا حکومت افغانستان را مصروف جنگ بسازد و از این طریق به هدف های شوم اش در افغانستان دست یابد."
شینکی کروخیل، نماینده کابل در مجلس نیز میگوید،"پاکستان تلاش دارد تا لانه های گروه های هراس افگنی را در افغانستان انتقال دهد با توجه به این معضل نیاز است تا رهبران حکومت در همکاری با احزاب سیاسی، جامعه مدنی و دیگر جریان های اثرگذار یک موضع گیری واحد بگیرند و تا مشکلات موجود در کشور از میان برداشته شود."
به گزارش آریانا نیوز, ازسویی هم رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نماینده گان تاکید می ورزد که برخورد های سلیقه یی رهبران حکومت وحدت ملی سبب ضعف مدیریتی نظامیان افغان میشود و نیاز است تا این معضل از میان برداشته شود.
میرداد نجرابی، رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نماینده گان میگوید، " شعار های که در دوره کمپاین ها از سوی دو رهبر داده میشد، تحقق نیافت و وضعیت امنیت هر روز بدتر میشود. برخورد های سلیقه یی دو رهبر حکومت سبب ضعف مدیریتی نیروهای امنیتی شده اگر در این راستا تجدید نظر صورت نگیرد وضعیت امنیتی در کشور بدتر خواهد شد."
هند از دیدگاه افغان‌ها - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان از دوستی هند با افغانستان می هراسد

به باورآگاهان پس از بیرون شدن نظامیان خارجی از میدان های نبرد، برداشت مقام های پاکستانی این بود که نظامیان افغان توانایی جنگ در برابر گروه های هراس افگن را نخواهند داشت و آنان به هدف های شان در افغانستان دست خواهند یافت، اما نظامیان کشور با رویا رویی با این گروه ها در عمل ثابت کردند که از کشور شان میتوانند دفاع کنند.
هر چند هر از گاهی با چالش های رو به رو میشوند، اما نگذاشتند که گروه های هراس افگن به تمامی هدف های شان که همانا سقوط چندین ولایت بود برسند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала