کاهش ۲۰ درصد حجاج درعربستان

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyПаломники во время хаджа совершают обход вокруг Каабы в мечете Месжид аль-Харам в Мекке
Паломники во время хаджа совершают обход вокруг Каабы в мечете Месжид аль-Харам в Мекке - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان و بسیاری از کشورهای همسایه از کاهش قیمت نفت نیز رنج می‌برند و ناگزیر شده‌ از بودجه کشور و دستمزدها بکاهد

شمار حجاج خارجی در عربستان امسال با ۲۰ درصد کاهش روبرو بوده و این در حالیست که وضعیت داخلی از این هم بدتر بود و خود عربستانی‌ها امسال ۵۰ درصد کمتر از سال گذشته به حج رفتند.
مقامات اداره کل آمار عربستان اعلام کردند، امسال در مجموع یک میلیون و ۸۶۲ هزار و ۹۰۹ نفر زائر داخلی و خارجی به حج رفته‌اند.

به گزارش العربیه، از میان یک میلیون و ۸۶۲ هزار و ۹۰۹ نفری که امسال در مراسم حج حضور یافتند، یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۳۷۲ نفر از کشورهای خارجی به عربستان آمدند و تعداد زائران عربستانی نیز در مجموع به رقم ۷۳۷ هزار و ۵۳۷ نفر رسید.

همچنین براساس آرمار و ارقام منتشر شده، از مجموع کل تعداد حجاج امسال یک میلیون و ۸۲ هزار و ۲۲۸ نفر مرد و ۷۸۰ هزار و ۶۸۱ نفر زن بوده‌اند.

پوتین عید سعید اضحی را به مسلمانان تبریک گفت - اسپوتنیک افغانستان
درآمد عربستان از مراسم حج

مقامات سعودی خود اذعان کرده‌اند که امسال حدود ۱.۸۶ میلیون نفر که ۱.۳ میلیون نفر آن خارجی هستند به حج رفتند، این در حالیست که در سال گذشته تعداد حجاج به رکورد ۳ میلیون نفر رسیده بود و این به معنای کاهش ۶۲ درصدی زائران حج تمتع در طول یک سال گذشته است.

عربستان و بسیاری از کشورهای همسایه از کاهش قیمت نفت نیز رنج می‌برند و ناگزیر شده‌ از بودجه کشور و دستمزدها بکاهد و ریخت و پاش‌های تجملاتی را نیز کاهش دهند. همچنین جنگ در منطقه خاورمیانه از دیگر عوامل عدم استقبال از حج امسال بوده است. کارشناسان از عملیات عمرانی به منظور افزایش تعداد حجاج در مکه نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل کاهش حضور حجاج نام می‌برند و تا زمانی که این پروژه‌ها تکمیل شود، ظرفیت کمتری برای پذیرش حجاج در عربستان وجود دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала