قول اردوی تندر: جانیخیل گورستان طالبان شد

© Photo / صفحه قوال اردوی 203 تندرقول اردوی تندر: جانیخیل گورستان طالبان شد
قول اردوی تندر: جانیخیل گورستان طالبان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: قول اردوی 203 تندر در جنوب شرق افغانستان، از شکست تلاش‌های مشترک گروه طالبان و شبکه حقانی برای تصروف ولسوالی جانی‌خیل ولایت پکتیا خبر داده می‌گوید که این ولسوالی به گورستان طالبان مبدل شده است.

این قول اردو در بیانیه‌ای افزوده که ولسوالی جانی‌خیل از وجود تروریستان کاملا پاک‌سازی شده است. براساس این اعلامیه، طالبان در حمله بالای ولسوالی جانی‌خیل تلفات سنگینی داده‌اند. قول اردوی 203 تندر می‌گوید که در این حمله سه‌صد تن از افراد طالبان کشته و به همین تعداد زخمی و بازداشت شده‌اند.

در بیانیه قول اردوی 203 تندر آمده است: «اين عمليات در زون جنوب شرق مهلك ترين ضربه را در سال جاری به دشمن وارد كرد. هفته‌های گذشته هزاران تروريست تحت نام طالب و شبكه حقاني از مدارس پاكستان حركت كرده و عمليات‌های شان را در ولسوالی‌های مختلف ولايات پكتيكا، خوست وپكتيا كه مرز طولاني با كشور همسايه دارد آغاز كردند.»

جانی‌خیل که از ولسوالی استراتژیک ولایت پکتیا به شمار می‌رود، نزدیک به سه هفته پیش در نتیجه یورش گسترده افراد طالبان از کنترول دولت خارج شد. قول اردوی 203 تندر می‌گوید که طالبان در زمان حضور خود در این ولسوالی به آزار و اذیت مردم دست زده و شماری از خانواده‌ها را مجبور به ترک محلات شان کردند.

پیش از این مقام‌های محلی ولایت پکتیا گفته بودند که سازمان استخباراتی پاکستان تلاش دارد تا از طریق طالبان ولسوالی جانی‌خیل را از کنترول دولت افغانستان خارج و اعضای شبکه تروریستی حقانی را در این ولسوالی مستقر سازد.

شبکه حقانی با شبکه تروریستی القاعده روابط نزدیک دارد و مقام‌های دولت افغانستان می‌گویند که این شبکه تحت حمایت سازمان استخباراتی پاکستان مغلق‌ترین حملات تروریستی را تاکنون در افغانستان انجام داده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала