ترامپ: محافظان کلینتون را خلع سلاح کنید

© REUTERS / Brian Snyderترامپ: محافظان کلینتون را خلع سلاح کنید
ترامپ: محافظان کلینتون را خلع سلاح کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه آمریکا با حمله به موضع هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش در خصوص تشدید محدودیت‌ها برای دسترسی به سلاح، خواهان خلع سلاح محافظان او شد تا همه شاهد نتایج این اقدام باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، دونالد ترامپ از مدتها پیش مدعی است که کلینتون قصد دارد متمم دوم قانون اساسی آمریکا را که از حق مردم برای داشتن و حمل اسلحه حفاظت می‌کند، لغو کند.
ترامپ در یک گردهمایی تبلیغاتی در میامی به هوادارانش گفت که کلینتون "خواهان از بین بردن" متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا است و این کار "خطرناک" است.
ترامپ ادامه داد: به هر ترتیب اگر کلینتون برای رسیدن به این هدف خودش قضات را دستچین کند دیگر شما هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید. البته نمی‌دانم شاید کسانی هم باشند که از متمم دوم حمایت کنند.
کلینتون خواهان وضع مقررات شدیدتر برای دسترسی به سلاح شده اما نگفته که خواهان لغو و یا حذف این متمم است.
ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در پاسخ به اظهارات اخیر ترامپ گفته است که وی رویه‌ای را پیش گرفته که در آن خشونت ترویج می‌شود.
ترامپ در سخنان خود گفت که از پلیس و اقداماتش برای کاهش خشونت حمایت می‌کند. کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه مدعی شد کلینتون کسی است که "پشت دیوارها زندگی می‌کند و از صندوق‌های پوششی (Hedge fund) پول برای ستاد انتخاباتی‌اش جمع می‌کند."
ترامپ افرود: فکر می‌کنم محافظان وی (کلینتون) باید سلاح‌هایشان را کنار بگذارند، آنها باید خلع سلاح شوند. فکر می‌کنم باید بلافاصله خلع سلاح شوند. شما چه فکر می‌کنید؟
نامزد حزب جمهوریخواه ادامه داد: سلاح‌های آنها را بگیرید، او (کلینتون) سلاح نمی‌خواهد، آنها را بگیرید و ببینید چه اتفاقی برایش می‌افتد. خواهید دید که شرایط بسیار خطرناکی خواهد بود.
سرویس مخفی آمریکا ماه‌هاست که مسئولیت حفاظت از کلینتون و ترامپ را بر عهده دارد.
رابی موک، مدیر ستاد انتخاباتی کلینتون در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: چنین سخنانی قابل قبول نیست و باید رهبران حزب جمهوریخواه، آن را تقبیح کنند.
وی تصریح کرد: شخصی که به دنبال ریاست جمهوری در آمریکا است نباید به هیچ طریقی از حمایت از خشونت حرف بزند.
کمپین ترامپ بلافاصله در واکنش به این اظهارات گفت: همه مخاطبان سخنرانی وی می‌دانستند که اشاره او به قدرت رای دهندگان است و هیچ تفسیر دیگری نمی‌توان از حرفهای او داشت.
دونالد ترامپ ماه گذشته میلادی هم در یک سخنرانی انتخاباتی گفته بود که صاحبان سلاح می‌توانند هیلاری کلینتون را متوقف کنند.
چنین سخنانی به معنای تهدید به ترور خانم کلینتون ارزیابی شد، اگرچه ترامپ مدعی شد که رسانه‌ها از اظهاراتش سوءتعبیر کرده‌اند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала