واکنش پسر «حکمتیار» نسبت به اظهارات ضد آمریکایی حامد کرزی

عضو شوید
پسر گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان درواکنش به اظهارات حامد کرزی مبنی بر چرایی آزادی عمل نظامیان آمریکایی و نقض حاکمیت ملی این کشور گفت که صلاحیت آمریکا درحکومت گذشت بیشتر بود اما کرزی همواره سکوت اختیار کرده بود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «سپوژمی»، «حبیب الرحمان حکمتیار» پسر گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان اعلام کرد که در زمان حامد کرزی رئیس جمهور سابق این کشور اختیارات نظامیان آمریکایی بسیار بیشتر از زمان کنونی بود اما او سکوت اختیار کرده بود.

حبیب الرحمان در فیسبوک خود نوشته است که با وجود سکوت گذشته حامد کرزی، اکنون وی نسبت به صلاحیت خارجی‌‌ها انتقاد می‌کند.

در نوشته وی خطاب به کرزی آمده است که شما توسط نیروهای خارجی که سگ به همراه داشتند، محافظت می‌شدید، پهپادهای آمریکا با شدت حمله می‌کردند، نیروهای خارجی با دست باز هر عملی انجام می‌دادند، به منازل مردم وارد می‌شدند، افغانها شکنجه و کشته می‌شدند اما هیچ مقام دولتی حق بازپرسی از آنها را نداشت.

پسر حکمتیار می‌افزاید: در زمان شما نیروهای خارجی صلاحیت بیشتری داشتند اما حالا چرا انتقاد می‌کنید؟ چرا زمانی که توان انجام کار داشتید، کاری از پیش نبردید؟ شما بودید که به مقامات آمریکایی با دست خود مدال تقدیم کردید.

این واکنش در حالی مطرح شده است که حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز با انتقاد از آزادی عمل نظامیان آمریکایی و عدم واکنش دولت کابل تاکید کرده بود که این آزادی عمل نظامیان آمریکایی حاکمیت ملی افغانستان را بیشتر زیر سوال می‌برد.

وی همچنین از افزایش اختیارات جدید نظامیان آمریکایی توسط اوباما علیه طالبان نیز انتقاد کرد.

رئیس جمهور سابق افغانستان از عدم واکنش مناسب دولت حکومت وحدت ملی در مقابل نظامیان آمریکایی نیز انتقاد کرد و گفت که آیا ما دولت نداریم؟ ما کشور مستقلی نیستیم؟

 

کرزی جنگ جاری در افغانستان را نسخه قرن 21 از بازی بزرگ می‌خواند و آمریکا و پاکستان را عامل جنگی می‌داند که از افغانستان نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала