برده جنسی داعش سفیر حسن نیت سازمان ملل شد

© Photo / Poste de Veilleنادیا مراد
نادیا مراد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نادیا مراد یک دختر ایزدی که موفق به فرار از اردوگاه نظامیان داعش شده بود، به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد برگزیده شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مراد در سال 2014 زمانی که 21 ساله بود در حمله عناصر داعش به روستای «کوچو» در نزدیکی شهر سنجار در شمال عراق ربوده و به موصل پایتخت خودخوانده داعش منتقل شد.
وی می گوید که بارها به صورت گروهی مورد تجاوز قرار گرفته و بین افراد داعش خرید و فروش شده است.
مراد روز جمعه در مراسمی که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، از دیگر قربانیان این گروهک تکفیری سخن گفت و افزود: من راهی برای فرار پیدا کردم، اما هزاران نفر دیگر همچنان زندانی هستند.
مراد ضمن درخواست برای ارجاع پرونده جنایات داعش به دادگاه جنایی بین المللی و محاکمه تروریست ها، گفت: تنها امیدم این است که روزی در دادگاه با متجاوزان مواجه شوم و به دنیا بگویم که آنها چه با ما کردند؛ بلکه این مرهمی بر دردهای ما باشد.
وی به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل موظف به افزایش آگاهی عمومی درباره وضع قربانیان قاچاق انسان به ویژه پناهجویان، زنان و دختران است.
در گزارش اخیر کارگروه سازمان ملل متحد با اشاره به بازارهای برده داری داعش آمده است که هنوز بیش از سه هزار زن و کودک ایزدی در بند این گروهک اسیر هستند.
اما کفه ترازوی تحولات میدانی در سوریه و عراق در ماه های گذشته به سمت نیروهای دولتی و مبارز مردمی سنگین شده است. مناطق تحت سلطه داعش به طرز چشمگیری کاهش یافته و اکنون نبردی سرنوشت ساز برای فراهم کردن زمینه آزادی رقه و حلب، دو پایگاه اصلی این گروهک تروریستی در جریان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала