برگزاری انتخابات پارلمانی در روسیه

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری انتخابات پارلمانی در روسیه
برگزاری انتخابات پارلمانی در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه 18 سپتامبر اعلام کرد: در جریان مبارزات انتخابات پارلمانی، تلاش هایی برای جهت دهی به افکار عمومی در روسیه انجام شده است.

پوتین از رای دهندگان روس خواست، در انتخابات دوما که 18 سپتامبر برگزار می شود، شرکت کنند.
رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: رای دادن در این انتخابات، برای همه روس ها، صرف نظر از مواضع سیاسی یک الزام ملی است.
نگرانی پوتین، از تلاش غربگرایان در روسیه و حامیان غربی آنها برای تاثیر گذاری بر حضور مردم روسیه در انتخابات دوما با اشاعه بدبینی و نیز تشویق به اعتراض به دولت روسیه است.
طبق پیش بینی ها، حزب پوتین، حزب روسیه واحد، شانس اول برای کسب کرسی های دوما است.
از جمله دلایل افزایش اقبال عمومی در روسیه به حزب حاکم، سیاست‌ مستقل ولادیمیر پوتین در قبال مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه سیاست روسیه در قبال بحران اوکراین و نیز مداخله نظامی روسیه در بحران سوریه است که با هدف حفظ منافع مسکو و مبارزه با تروریست های تکفیری انجام شده است.
علیرغم تحریم‌های شدید اقتصادی غرب علیه روسیه در چند سال اخیر، محبوبیت پوتین میان مردم روسیه به دلیل اتخاذ سیاست‌های ملی گرایانه و ضد غربی افزایش یافته است.
طبق نظر‌سنجی‌ها، در انتخابات هفتم مجلس دوما، جزب روسیه واحد شانس اول است. برآوردها حاکی از افزایش تعداد کرسی‌های این حزب، هم در شکل حزبی و هم در شکل انفرادی در این انتخابات است.
حزب حاکم روسیه واحد، از سال 2000 تاکنون قدرت را در دست دارد.
حزب روسیه واحد که دیمیتری مدودیف، نخست وزیر روسیه رهبری آن را برعهده دارد، در دوره کنونی دوما، 238 کرسی یعنی حدود 53 درصد کرسی ها را در اختیار دارد.
با توجه به سیطره این حزب بر عرصه سیاست داخلی روسیه، انتظار می رود، برغم برخی رقابت ها از سوی دیگر احزاب، این حزب با نوسان اندکی، شمار لازم کرسی ها را برای ادامه سلطه خود به دست آورد.
پس از روسیه واحد، حزب کمونیست با در اختیار داشتن 92 کرسی، مهم ترین حزب مخالف است و در رده سوم نیز، حزب راستگرای روسیه عادل با 68 کرسی قرار دارد و حزب راستگرای افراطی لیبرال دموکرات نیز صاحب 58 کرسی است.
دولت روسیه با توجه به اینکه تنش ها میان روسیه و غرب افزایش یافته است، توجه خاصی به این انتخابات دارد.
این مسئله به ویژه به دلیل تلاش غرب برای تاثیر گذاری بر عرصه داخلی روسیه و افزایش نارضایتی و نا آرامی اهمیت می یابد.
دولت روسیه تلاش کرده است، تبلیغات انتخاباتی از طریق تلویزیون انجام شود تا امکان کنترل آن را در اختیار داشته باشد.
مقامات مسکو همواره به دخالت های گسترده غرب در امور داخلی روسیه و تشویق مردم این کشور به نافرمانی مدنی و یا تحریک مردم روسیه به برپایی تظاهرات و اعتراضات علیه دولت مرکزی روسیه، اعتراض کرده و آن را براندازانه تلقی می کنند.
پوتین در داخل روسیه نیز با گروهی از مخالفان مواجه است که حکومت وی را به چالش کشیده اند و وی را متهم به اقتدار گرایی و تمرکز گرایی می کنند.
منبع فارس تودی

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала