امسال شش‌هزار تن سویا در افغانستان تولید خواهد شد

© Flickr / United Soybean BoardSoybean
Soybean - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: موسسه آموزش و تغذی بین‌المللی «NEI»، از کشت بی‌سابقه سویا در افغانستان خبر داده می‌گوید که قرار است امسال شش هزار تن سویا در این کشور تولید شود.

این موسسه می‌افزاید که در جریان سال 2015 میلادی بیش از دوازده هزار دهقان را در بیست و دو ولایت افغانستان برای کشت سویا آموزش داده و میزان تولیدات سویا در این کشور در سال گذشته به چهار هزار تن رسیده بود. به گفته موسسه آموزش و تغذی بین‌المللی، از آغاز سال 2016 تاکنون نیز بیش از هفده هزار دهقان در سی و یک ولایت تحت آموزش قرار گرفته و انتظار می‌رود که امسال میزان تولیدات سویا به شش هزار تن برسد.

این موسسه در اعلامیه‌ای می‌افزاید: «گندم به عنوان غله اصلی در افغانستان باقی خواهد ماند. سویا به عنوان گیاهی که بعد از برداشت گندم به عنوان محصول دوم کشت می‌شود و علاوه بر آن این گیاه باعث تقویت خاک برای کشت بعدی گندم خواهد شد.»

این موسسه که از سال 2003 تاکنون در زمینه ترویج کشت سویا در افغانستان فعالیت دارد، ضمن آموزش دهقانان در زمینه کشت سویا، برخی از امکانات زراعتی نیز برای دهقانان توزیع می‌کند.

موسسه آموزش تغذی بین‌المللی می‌گوید که هدف از کشت این گیاه فراهم کردن  منابع پروتینی برای مردم فغانستان است تا علیه سو تغذی در این کشور مبارزه و مرگ میر مادران و کودکان کاهش یابد.      

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала