جلسه اضطراری شورای امنیت مبنی بر حملات ائتلاف امریکا بر نیروهای اسد

© AP Photo / Seth WenigЗаседание Совета безопасности ООН в Нью-Йорке
Заседание Совета безопасности ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه خواستار جلسه اضطراری شورای امنیت در ارتباط حملات نیروهای هوائی ائتلاف امریکا بر قطعات قوای مسلح سوریه مستقر در دیروالزور گردید

ریانووستی به نقل از منبع رسمی وزارت خارجه روسیه خبر داده است که روسیه جلسه اضطراری شورای امنیت را در ارتباط حملات نیروهای هوائی ائتلاف امریکا بر قطعات قوای مسلح سوریه مستقر در دیرالزور دایر مینماید.

گفته میشود که مسکو از این بایت بسیار نگران است و خواستار توضیحات کامل، دقیق و مشخص امریکا در مواین حادثه ناگوار میباشد.

وزارت خارجه روسیه خبر داد که امریکا روسیه را در ارتباط آمادگی حملات هوائی اش بر دیرالزور در جریان نگذاشته است که در اثر این حملات 62 سرباز و افسر نیروهای وفادار اسد کشته و در حدود 100 تن دیگر زخمی شدند. مسکو به نتیجه وحشتناک میرسد و طوری گمان میشود که امریکا از داعش چشم پوشی میکند.

خانم زخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشته است که امریکا با حمله هوائی بر نیروهای اسد، تمام توافقات قبلی با روسیه را زیر پاه نموده و تحت سوال قرار داده است.

وزرات دفاع روسیه خبر داده است که واقعاً با قوماند انی نیروهای ائتلاف امریکا مستقر در قطر ارتباط گرفته از آنها خواست تا حملات هوائی خود را در دیرولزور قطع نمایند.

قوای هوائی روسیه داعش ها را در منطقه مورد حمله قرار  داده مانع تصرف شهر توسط داعش ها شد که بالاخره ساعت 11 شب نیروهای اسد توانستند مواضع از دست داده در دیرالزور را دوباره اشغال نمایند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала