سناتورهای امریکایی از هزینه های میلیاردی در افغانستان انتقاد کردند

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتورهای امریکایی اعلام کردند: مساله صرف سالیانه میلیاردها دالر توسط امریکا در افغانستان را مورد بازنگری قرار می‌دهند.

به گزارش روزنامه اطلاعات به نقل از رسانه های خارجی، سناتورهای امریکایی مقامات وزارت خارجه این کشور را درباره فساد در افغانستان مورد سوال قرار دادند و تاکید کردند: در صورت ناکامی در پاسخگویی، باید درمورد صرف سالیانه میلیاردها دالردراین کشور تجدید نظر شود.

سناتور دموکرات‌ و عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا در این باره گفت: من می‌دانم که با توجه به آنچه که در افغانستان رخ می‌دهد اراده سیاسی در امریکا برای پشتیبانی از افغان‌ها باید به چه شکل باشد.رابرت منندز افزود: اگر دولت کابل وارد عمل نشود، دیدگاه کاملا متفاوتی در این باره اتخاذ خواهم کرد.

در همین راستا ریچارد اولسون، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور افغانستان و پاکستان نیزتصریح کرد: فساد موجود در افغانستان در اداره کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد.

از سوی دیگر،برخی از بزرگان و اعضای شورای ولایتی ننگرهار در شرق افغانستان اعلام کردند: پشتیبانان داعش، مناطق «گردی»، «مردانه» و «نری اوبه» از شهرستان «اچین» را تصرف کرده اند و فعالیت این گروه تروریستی در بخش‌هایی از ولایت ننگرهارافزایش یافته است.در همین حال،روزنامه گاردین نوشت: 12 سرباز امریکایی به ایجاد یک تیم «مرگ مخفی» برای کشتن غیرنظامیان افغانستان برای سرگرمی متهم هستند.در این گزارش آمده است: این نظامیان امریکایی شهروندان افغانستان را به طور تصادفی انتخاب و آنها را با نارنجک منفجر می کردند یا با گلوله می‌کشتند و انگشتان آنها را به عنوان نشان پیروزی و غنائم جنگی جمع می‌کردند.

درچنین شرایطی، اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی یک گروه شش نفری تروریستی شبکه حقانی را در استان پکتیا در جنوب این کشور بازداشت کردند.همچنین ملا«عبدالرحمان» مسئول نظامی گروه طالبان در استان زابل در درگیری با نیروهای افغان در مرکز این استان به هلاکت رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала