دختر صدام در صدد ورود به صحنه سیاسی

© YouTube.comصدام حسين
صدام حسين - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش‌های خبری حاکی است دختر صدام حسین می‌خواهد با استفاده از قانون جنجالی عفو عمومی به کشورش بازگشته و در انتخابات پارلمانی شرکت کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک پایگاه لبنانی مدعی شده که «رغد صدام حسین» دختر دیکتاتور معدوم عراق می‌خواهد در انتخابات پارلمانی سال 2018 این کشور شرکت کند.

پایگاه خبری «لبنان دیبیت»، به نقل از منابع آگاه گزارش داده بعد از اقدام اخیر پارلمان عراق در تصویب قانون جنجالی «عفو عمومی»، دختر 48 ساله صدام که در اردن زندگی می‌کند می‌خواهد به عراق بازگشته و در انتخابات شرکت کند.

نمایندگان پارلمان عراق اخیرا پس از سال‌ها بحث و رایزنی اخیرا، قانون عفو عمومی را صادر کردند که بر اساس آن شانس محاکمه مجدد متهمان جرایم تروریستی فراهم می‌شود.

این قانون جنجالی گمانه‌ها را فراهم کرده که با توجه به ممنوعیت فعالیت حزب منحله بعث در عراق، ممکن است رغد با تشکیل ائتلاف جدیدی وارد صحنه سیاسی این کشور شود.

پیشتر «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق از دولت اردن خواسته بود تا رغد صدام حسین و دیگر سران فراری حزب بعث را به عراق تحویل دهد تا در این کشور محاکمه شوند. اردن به این درخواست پاسخ مثبت نداد.

دختر دیکتاتور معدوم عراق به درخواست دولت این کشور به اتهام پشتیبانی از تروریست‌های داعش در فهرست افراد تحت تعقیب پولیس انترپل قرار گرفته است.

دختر صدام بعد از حمله امریکا به عراق در سال 2003 به همراه مادر و دو خواهرش به اردن پناه برد. بر اساس گزارش‌ها او و دیگر بستگانش میهمان پادشاهی اردن هستند.

در سال 2006 رغد به پشتیبانی از اقدامات مسلحانه در کشورش و اقدامات تروریستی داعش متهم شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала