Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

موتر نیوا روسی: آرزوی هر راننده جهان

© Sputnik / A. BlokhinАвтомобиль "Нива"
Автомобиль Нива - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موتر جیپ "نیوا" ساخت انجینران روسی توانائی فعالیت در شرایط سخت سرد جوی را دارد، و به همین سبب در جهان علاقمندانی زیاد را با خود دارد

Leandro Peralta جوان ارجنتائنی که 28 سال عمر دارد، حین که هنوز 17 سال داشت از شهر Bahía Blanca که در جنوب کشور قرار دارد، به شهر Viedma مرکز ولایت RíoNegro  سفر کرد و چیز مهم که او را وادار به این سفر نمود، شوق و علاقه به ماهیگری بود. اما بحیره در فاصله 30 کیلو متر از مقر استراحتگاه او موقعیت داشت و او جواز دریوری و موتر را نداشت.

آیا نداشتن این کمبودی ها میتواند مانع شوق شخص شود؟ او مجبور بود اسباب ضروری ماهیگری را با خود به موتر های سرویس نقل دهد. او همیشه در محضر خود تصویر عجیب را متشکل از موتر های جیپ را میدید که در ساحل بحیره پارکینگ شده بودند. اکثر آنها ساخت سالهای1970روسیه بود.  این موترها برای راحت ساختن زندگی مردم روستا شوروی ساخته شده بود که موتر بسیار قوی، اقتصادی و دارائی توانائی عبور از اراضی غیر قابل عبور در شرایط سخت جوی بود.

Leandro Peralta مالک نیوا به رنگ سرخ که مدیر کلوب انترنت — فورم نیوا میباشد و آن علاقمندان اسپانیایی زبان نیوا را با هم یکجا می نماید، به آژانس سپوتنیک گفت: موتر های نیوا معاصر هنوز هم از محبوبیت خاص در بین مردم برخوردار است که موتر ارزان قیمت و بی نظیر برای ماهیگیران میباشد. و من قصد خریداری آنرا نمودم. توسط موتر نیوا دریوری را آموختم و تا کنون توسط نیوا حمل و نقل می نمایم. 5 سال است که نیوا با من است. من آنرا دوست دارم و با هیچ موتری دیگری آنرا تبدیل نمیکنم.

طرح  کلوب انترنت — فورم نیوا 3سال قبل بوجود آمد. نخست 40 نفر عضو آن بود که معمولاً پرزه موتر را جستجو میکردند. اما حالا 1500 نفر از تمام کشور های امریکائی لاتین عضویت انرا دارند.

Sergio Antonelli استاد فاکولته انجینری دانشگاه Río Cuarto و مالک موتر نیوا میگوید که 10 سال قبل تصادفی با موتر نیوا آشنا شد. او گفت: "من به موتر قابل عبور موانع ضرورت داشتم. یکی از محصلین به من مشوره داد که موتر نیوا را بخرم. من فکر کردم و بالاخره تصمیم گرفتم. بعد ها عاشق موتر نیوا شدم، در جهان نمیتوان چنین موتر را پیدا کرد. امکانات که آن دارد، نمیتوان با پول ارزیابی نمود. نیوا از نگاه ارزش پولی و کیفیت اش بی نظیر است و با آن کیلومتر های بسیار زیاد را عبور کردیم".

Leandro  برای اولین بار توسط موتر نیوا سفر به فاصله 1300 کیلومتر را آغاز کرد که باید عاجل در فاکولته امتعان میداد.

Peralta   سفر خود به Río Cuarto را بیاد آورده میگوید: «من به موتر دیگر نمی خواستم سفر نمایم، در مسیر راه من پیام از فورم نیوا بدست آورم و بهCuarto, Sergioرفتم.  دوستانم درRío منتظر من بودند. ما هیچگاه یکدیگر خود را ندیده بودیم. اما با یکدیگر مثل که دوستهای قدیمی باشیم با هم احوالپرسی کردیم».

او میگوید: مسابقه موتررانی نیوا Antonelli به فاصله 150000 کیلومتر بود،با موتر نیوا به پیرو، بولاویا، اوراگوای سفر کردم و اکثر قلمرو آرجنتاین را با موتر نیوا عبور نمودم. «نیوا امتعان خود را داد. نیوا زا لای و گل هراس ندارد که حتی بر قله کوه توسط نیوا بالا شدم. نیوا — موتر است که آزادی واقعی را برای دریور در راه غیر قابل عبور میدهد».

Leandro میگوید: طوری حس میگردد که گویا دریوران نیوا عضویت جامعه محرم را داشته باشند، بین ما روابط خاص وجود دارد و تو در نیم کلام هدف دوستت را میدانی، زیر ما این مسیر را طی کردیم و یک دیگر را حس می کنیم. مشکل است اگر ندانی چطور پرزه موتر خود را پیدا کنی و چطور موتر خود را ترمیم نمایی. در یکی از روز ها ساعت 7  شام بود و من در نزدیکی خانه تایر موتر خود را ترمیم میکردم. هوا بسیار سرد بود. در این لحظه موتر نزدیک من توقف نمود. دریور آن نزد من آمد و به من قصه زندگی خود را کرد. این اولین بار بود که او را دیده بودم. اما او احساس منرا درک کرده بود. ما یک وجه مشترک داشتیم و هر دوی ما علاقمندان موتر نیوا بودیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала