اتحاد شورشیان مخالف با جبهه النصرا

© AFP 2023 / Fadi Al-HalabiБойцы сирийской оппозиции в районе города Алеппо
Бойцы сирийской оппозиции в районе города Алеппо - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورشیان سوری با تروریست های النصره در این کشور و آمادگی آن ها برای تهاجم گسترده خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مقام نظامی بلندپایه روسیه امروز در اظهاراتی از اتحاد میان شورشیان سوری با تروریست های النصره در این کشور و آمادگی آن ها برای تهاجم گسترده خبر داد.

بر این اساس، جنرال ولادیمیر ساوچنکو رئیس مرکز مصالحه در سوریه در این باره اعلام کرد: تنها گروه هایی که به مفاد آتش بس در سوریه پایبند هستند، ارتش سوریه و روسیه به میباشد، در حالیکه آمریکا و گروه های مخالف تحت کنترل این کشور حتی به یکی از تعهدات آتش بس در سوریه نیز عمل نکرده اند.

جنرال ولادیمیر ساوچنکو که مسئوول مرکز هماهنگی عملیات روسیه در سوریه نیز به شمار می آید، در این باره افزود: شورشیان سوری از رعایت آتش بس توسط ارتش سوریه سوء استفاده کرده، تسلیحات بسیاری را تهیه کرده اند و در حال آمادگی برای عملیات نظامی در ولایات حلب، حماه با هدف اشغال اراضی بیشتری هستند.

وی ادامه داد: فقط در 24 ساعت گذشته تعداد انداخت هاوان گروه های شورشی به 53 بار نقض آتش بس رسیده است. از زمان آغاز آتش بس در سوریه تا کنون نیز این گروه 302 بار این آتش بس را نقض کرده اند. در این مدت 63 غیرنظامی کشته و 252 نفر هم مجروح شده اند.

مسئول مرکز هماهنگی عملیات روسیه در سوریه تصریح کرد: آن ها نه تنها مواضع ارتش سوریه را مورد هدف قرار می دهند، بلکه مناطق مسکونی با جمعیت بالا را نیز هدف قرار دادند.

نقض مکرر آتش بس توسط گروه های تحت کنترل آمریکا در سوریه در حالی تکرار می شود که ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش به رهبری آمریکا دو روز پیش و در میانه آتش بس توافقی، مواضع ارتش سوریه در دیر الزور را بمباران کردند.

گفتنی است، ساعاتی پیش بریتانیا، دانمارک و استرالیا از مشارکت طیارت خود در این تهاجم خبر داده و حمله به مواضع ارتش سوریه را مورد تأئید قرار دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала