اجرای بیش از 42 هزار عملیات نظامی مستقل توسط ارتش در یک سال

© Photo / وزارت دفاعاجرای بیش از 42 هزار عملیات نظامی مستقیل توسط ارتش در یک سال
اجرای بیش از 42 هزار عملیات نظامی مستقیل توسط ارتش در یک سال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: دفتر ریاست جمهوری افغانستان، با ارایه جزییات تازه از فعالیت نیروهای ارتش ملی این کشور می‌گوید که این نیروها در جریان سال گذشته‌ی خورشید چهل و دو هزار و 514 عملیات نظامی مستقل را انجام داده‌اند.

این معلومات که تحت عنوان «فصل آبادی» در صفحه رسمی فیسبوک ریاست جمهوری منتشر شده، در آن همچنین آمده است که نیروهای ارتش ملی افغانستان به صورت اوسط در هرشبانه روز پنجاه عملیات نظامی انجام می‌دهند. به گفته دفتر ریاست جمهوری، روزانه بین هفتاد و پنج تا نود پرواز اکمالاتی و نظامی صورت می‌گیرد.

براساس آمار ارایه شده توسط دفتر ریاست جمهوری، در حال حاضر تعداد کل نیروهای ارتش افغانستان به 195 هزار تن می‌رسند. همچنین هزار و پنج‌صد خانم نیز در وزارت دفاع در بخش‌های مختلف فعالیت دارند.

همین طور در سال 1394 خورشیدی بیش از 35 هزار و سه‌صد نفر از مراکز آموزشی مربوط به وزارت دفاع فارغ شده و این مراکز در همان سال چهل و چهار هزار نفر داوطلب داشته‌اند. به گفته دفتر ریاست جمهوری، شش‌صد بریدمن از اکادمی ملی نظامی و چهارده هزار و 266 تن از دانشگاه ملی دفاعی مارشال فهیم هم از جمله فارغان سال گذشته هستند.

دفتر ریاست جمهوری می‌افزاید که حکومت وحدت ملی توانسته در طول دو سال اخیر نیروهای هوایی را نیز با ده‌ها بال هواپیمای نظامی و ترانسپورتی مجهز سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала