افغانستان خواستار برخورد یکسان با مهاجرین شد

© Photo / وزارت خارجهافغانستان خواستار برخورد یکسان با مهاجرین شد
افغانستان خواستار برخورد یکسان با مهاجرین شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: وزیر امور خارجه افغانستان از کشورهای میزبان خواسته‌ تا با مهاجرین افغانی و غیرافغانی برخورد یکسان داشته باشند و با آنان مطابق قوانین بین‌المللی بشردوستانه رفتار کنند.

صلاح‌الدین ربانی این درخواست را در نشستی که در باره رسیدگی به جریان‌های بزرگ مهاجرت در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک برگزار شده بود، مطرح کرده است.

آقای ربانی گفت که مهاجرین افغان بدلیل خشونت‌ها افغانستان را ترک کرده‌اند و نیاز است با آنان برخورد یکسان صورت گیرد. وزیر امور خارجه با اشاره به بازگشت میلیون‌ها مهاجر افغان از سال 2001 به این سو و مهاجرت میلیون‌ها تن دیگر پس از این سال، گفت: «می‌خواهم بر اهمیت این موضوع تاکید کنم که کشورهای میزبان باید با همه مهاجرین، چه افغان و یا هر تبعه هر کشور دیگر، مطابق به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و قانون حقوق بشر رفتار مساویانه نموده و به آنها احترام قایل شوند.»

صلاح‌الدین ربانی همچنین گفت که توسعه اجتماعی و اقتصادی در افغانستان می‌‌تواند زمینه بازگشت مهاجرین افغان را فراهم سازد. او تاکید کرد که دولت برای بهبود وضعیت تلاش می‌کند.

افغانستان پس از سوریه، دارای بیشترین رقم مهاجرین در سطح جهان می‌باشد. آن طوری که مقام‌های مسوول می‌گویند، هم اکنون بیش از هفت میلیون و دو‌صد هزار تن از شهروندان افغانستان در مهاجرت به سر می‌برند. بخش اعظم مهاجرین افغان در دو کشور همسایه ایران و پاکستان به سر می‌برند. اما این مهاجرین طی ماه‌های اخیر تحت فشارهای بیشتر کشورهای میزبان قرار گرفته و روند اخراج اجباری شان شدت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала