گروه‌های هراس‌افگن و نقش پاکستان

© NatroNet 🔗 TeknobinIn November Daesh (ISIS/ISIL) published a 14 minute training video reportedly filmed in a camp somewhere between Afghanistan and Pakistan
In November Daesh (ISIS/ISIL) published a 14 minute training video reportedly filmed in a camp somewhere between Afghanistan and Pakistan - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حضور رییس‌ جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد می‌توانست افغانستان را در جایگاه بلندتری قرار دهد و فعال‌تر بسازد

مشاور رسانه‌یی معاون دوم رییس‌جمهور می‌گوید که سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری در هفتادویکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دربارۀ گروه‌های هراس‌افگن و نقش پاکستان در امر مبارزه با هراس‌افگنی سخن خواهد گفت.
محمد هدایت، مشاور رسانه‌یی معاون دوم ریاست جمهوری، می‌گوید که صلح و امنیت جهانی، پیکار با هراس‌افگنی و جلوگیری از رشد این پدیده، مهم‌ترین بخش‌های سخنرانی معاون دوم رییس‌جمهور در این نشست خواهد بود که قرار است پس‌از چاشتِ فردا آقای دانش در این نشست سخنرانی نماید.

Saudi-Arabien - اسپوتنیک افغانستان
عربستان سعودی از ملل متحد خواستار متوقف کردن تامین سلاح ایران برای حوثی ها شد

محمد هدایت می‌گوید: «در آن‌جا کارت سرخ مان را هم در برابر تروریزم و هم در برابر حامیان تروریزم، چه پاکستان باشد یا کسان دیگری که از تروریزم حمایت می‌کنند، بلند نگه خواهیم داشت.»
به باور آگاهان، این نشست فرصتی خوبی برای کابل خواهد بود تا فشارهای جهانی را بر اسلام‌آباد، از بهر پیکار با هراس‌افگنی افزایش دهد.
صلح‌محمد ریگستانی، آگاه امور سیاسی، می‌گوید: «منزوی‌ساختن پاکستان برای بار دوم از سنای امریکا بسیار جدی‌تر بلند شد و پاکستان به سوی یک انزوای سیاسی روان است. همچنان دولت افغانستان تلاش دارد که فشارهای سیاسی را بر پاکستان بیشتر سازد.»
در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بیشتر سران کشورها شرکت کرده‌اند. اکنون انتقاد‌ها بر این استند که نرفتن رییس‌جمهورغنی به این نشست، موقف افغانستان را ضعیف خواهد ساخت.
شورای امنیت سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله به دانشگاه امریکایی در کابل را محکوم کرد

احمد سعیدی، آگاه امور سیاسی، می‌گوید: «حضور رییس‌جمهور می‌توانست افغانستان را در جایگاه بلندتری قرار دهد و فعال‌تر بسازد. رییس‌جمهور در این اجلاس می‌توانست در برابر پاکستان موقف‌گیری کند.»
به گزارش طلوع نیوز, به نظر می‌رسد که در این اواخر پاکستان وضع خوبی ندارد؛ زیرا از یک‌سو فشارهای واشنگتن بر اسلام‌آباد بیشتر شده‌اند و ازسوی دیگر، همکاران منطقه‌یی افغانستان، کمک‌ها و همکاری‌های شان را با کابل بیشتر ساخته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала