سایت های جستجوگر در هند به طور خودکار جنسیت کودکان را پنهان می کند

© REUTERS / Amit DaveИндийские дети возносят молитвы в память о погибших в результате террористического акта в Ницце
Индийские дети возносят молитвы  в память о погибших в результате террористического акта в Ницце - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش شبکه تلویزیونی NDTV، سایت های جستجوگر انترنتی گوگل، یاهو و بینگ شرکت مایکروسافت به طور خودکار اطلاعات در مورد چگونگی جنسیت کودکان را پنهان می کنند.

روز دوشنبه دیوان عالی هند قانون منع دسترسی اطلاعات توسط موتورهای جستجوگر را برای کاربران که در مورد جنسیت کودکان خود توسط آزمایش خاص در کلینیک ها انجام میدهند را به بررسی گرفت. در هند از سال 1994 به بعد قانون را به تصویب رسانده است که والدین حق ندارند تا تولد فرزند شان از جنسیت نوزاد باخبر شوند.

این قانون زمانی به تصویب رسید که مردم دسترسی بیش از حد به سونوگرافی را پیدا کردند و این خود تعادل جنسیتی در جامعه را به همه زده بود و بنا براین دیوان عالی آن وقت تصمیم گرفت که این قانون را به تصویب برساند. چون خانواده ها پیش از اینکه نوزاد به دنیا بیاید از جنسیت آنها با خبر می شدند و تعدادی زیادی آنها که نمی خواستند نوزاد شان دختر باشد دست به سقط جنین می زدند که این خود تعادل جنسیتی جامعه را به هم می زد. نظر به سرشماری سال 2011 در برابر 1000 مرد 943 زن وجود دارد که این نسبت به سال 2001 افزایش زنان را که در مقابل 1000 مرد 933 زن بود را نشان می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала