هیچ بهانه‌ای برای عدم استرداد «گولن» وجود ندارد

© AFP 2023 / Turkish Presidential Press OfficeПрезидент Турции Реджеп Эрдоган в Анкаре
Президент Турции Реджеп Эрдоган в Анкаре - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوغان: واشنگتن هیچ بهانه‌ای برای عدم استرداد «گولن» به انقره ندارد

رئیس جمهور ترکیه گفت: واشنگتن هیچ بهانه ای برای عدم استرداد گولن به انقره ندارد و اگر متحد استراتیژیک و شریک ما در ناتو است، نباید اجازه بهد تا او به اداره سازمان تروریستی خود ادامه دهد.

 مهر: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی مصاحبه با آژانس رویتر گفت: از آمریکا می خواهیم تا به تروریست هایی مانند «فتح الله گولن» پناه ندهد تا به آسانی بتواند به فعالیت های خود ادامه دهد.

 رجب طیب اردوغان ادامه داد: در صورتیکه حالت فوق العاده سه ماهه نیاز به تمدید داشته باشد، آن را تمدید خواهیم کرد. حالت فوق العاده درترکیه می تواند یک، سه ماه و یا حتی بیشتر نیز ادامه یابد.

وی خاطر نشان کرد: افراد وابسته به گولن در همه جا رخنه کرده اند. ما نیز به شناسایی و بازداشت آنها ادامه می دهیم. تمدید حالت فوق العاده برای این امر لازم به نظر می رسد.

گفتنی است، به دنبال کودتای نافرجام 15 جولای در ترکیه، انقره 2 بار تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به آمریکا ارائه داده است؛ تقاضایی که تاکنون با پاسخ مثبتی از سوی واشنگتن همراه نبوده است.

در ادامه سرکوب های پساکودتا در ترکیه، دولت این کشور به اخراج تعداد زیادی از کارکنان خود به اتهام فعالیت برای گروه «فتح الله گولن» نیز مبادرت ورزیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала